◎著作権の関係でファンのみの公開となります。
JASRAC許諾番号:9008249113Y38200
28
----------------------------------------------------------------------
(271)
 Voldemort had then turned his wand on Harry; he had performed the curse that had disposed of many full-grown witches and wizards in his steady rise to power — and, incredibly, it had not worked.

 ヴォルデモートは、杖をハリーに向け、呪いをかけたのでした。 勢力を伸ばす過程で、何人もの魔法使いや魔女を処分していた呪いでした ---- ところが、信じられないことに、呪いが効かなかったのでした。
----------------------------------------------------------------------
(272)
 Instead of killing the small boy, the curse had rebounded upon Voldemort.

 幼い少年を殺すどころか、呪いはヴォルデモート自身に跳ね返ったのでした。
----------------------------------------------------------------------
(273)
 Harry had survived with nothing but a lightning-shaped cut on his forehead, and Voldemort had been reduced to something barely alive.

 ハリーは、額に稲妻のような切り傷を受けただけで生き残り、ヴォルデモートはかろうじて命を取り留めるだけの存在になってしまったのでした。
----------------------------------------------------------------------
(274)
 His powers gone, his life almost extinguished, Voldemort had fled; the terror in which the secret community of witches and wizards had lived for so long had lifted, Voldemort's followers had disbanded, and Harry Potter had become famous.

 力は失せ、命も絶えようとする姿で、ヴォルデモートは逃げ去ったのでした ---- 隠された魔法社会で、魔法使いや魔女が何年にもわたって戦々恐々として生きていたのでしたが、その恐怖が取り除かれ、ヴォルデモートの家来は散りぢりになり、ハリー・ポッターは有名になったのでした。
----------------------------------------------------------------------
(275)
 It had been enough of a shock for Harry to discover, on his eleventh birthday, that he was a wizard; it had been even more disconcerting to find out that everyone in the hidden wizarding world knew his name.

 十一歳の誕生日に、はじめて自分が魔法使いだとわかったことだけでも、ハリーにとっては十分にショックなことでした。 その上、隠された社会である魔法界では、誰もが自分の名前を知っているのだと知ったときには、さらに気持ちが混乱したのでした。
----------------------------------------------------------------------
(276)
 Harry had arrived at Hogwarts to find that heads turned and whispers followed him wherever he went.

 ホグワーツ魔法学校に入学したときには、どこに行っても皆んながハリーを振り返り、囁き交わすのでした。
----------------------------------------------------------------------
(277)
 But he was used to it now: at the end of this summer, he would be starting his fourth year at Hogwarts; and he was already counting the days until he would be back at the castle again.

 しかし、いまではハリーもそれには慣れてきていました。 この夏が終われば、ハリーはホグワーツ校の四年生になるのでした。 ホグワーツのあの城に戻ることのできる日を、ハリーは指折り数えて待っていたのでした。
----------------------------------------------------------------------
(278)
 But there was still a fortnight to go before he went back to school.

 しかし、学校に戻るまでにまだ二週間もあるのでした。
----------------------------------------------------------------------
(279)
 He looked hopelessly around his room again, and his eye paused on the birthday cards his two best friends had sent him at the end of July.

 ハリーは、やりきれない気持ちで部屋の中を見回し、誕生祝いの力ードに目を止めました。 七月末の誕生日に二人の親友から送られて来たカードでした。
----------------------------------------------------------------------
(280)
 What would they say if he wrote to them and told them about his scar hurting?

 あの二人に手紙を書いて、傷痕が痛むと言ったら、何と言うだろう?

----------------------------------------------------------------------