【和訳&解説】Drake(ft. Lil Baby) - Girls want girls

 

 

この曲でドレイクとベイビーはレズビアンに対して賞賛を示し、彼らもレスビアンと同じように女性が好きだと比較している。

ややこしい歌詞のせいでリリース直後からオンラインでは批判が相次いだ。

でも実際ドレイクがこんな感じの比較を用いたのは初めてではなく、2009年の”Every Girl"でもこっそりとこんなラップを披露している。

「俺ぐらい女に夢中な奴はいんのか?Les-be-honest(レズビアンねすと)」

 

 

[Intro: Drake]
Woah, woah
Woah, woah, woah
Ayy


[Chorus: Drake]
Starin' at your dress 'cause it's see-through

シースルーの君のドレスを見つめてる


Yeah, talkin' all the shit that you done been through

君がしてきたクソなことについて話してるんだ


Yeah, say that you a lesbian, girl, me too

君はレズビアンだって言うけど、なあ、俺もだよ


Ayy, girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Wait, woah, yeah, girls want girls

女は女を欲しがる


Woah, yeah, woah, yeah, girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Oh, yeah, yeah, girls want girls where

女は女を欲しがる


Ayy, woah, girls want girls where I'm from, ayy

俺の地元では女は女を欲しがるんだ

[Verse 1: Drake]
Cannot play a player, bae

遊び人のふりはできないよ


I grew up with Drea faith

俺はドレアの信条と共に育った


I done seen the realest ones come and leave a crazy way

イカれたやり方で来て去ったマジなやつを俺は見たことある


Had to take my spot, it wasn't somethin' they just gave away

俺の居場所を持つ必要があったんだ、誰かが譲ってくれるもんじゃないからな


Sorry to all my fans that might've caught me on a crazy day

やばい時の俺を見たファンには申し訳ないと思ってる


Fuck you niggas thinkin' tryna block me on a fadeaway?

俺を止めれると思った奴らはくたばっとけよ


I've been on that shit, I only vibе with a payday

そういうクソに俺は付き合ってきた、給料日だけしか俺は輝かない


Say you go that way, I guess we both go the samе way

君はあっちへ行くって言う、結局多分俺たちは同じ方へ行くだろう


Girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Yeah, yeah, where we both from

俺たちの地元ではな


Ayy, and you just got to Miami, need hotel rooms

君はマイアミに行って、ホテルが必要だね


Niggas told you that they love you, but they fell through

あいつらは君を愛してるって言った、でもあいつらはしくじった


So you shotting '42 'cause you

だから君は君のせいでヤケ酒を飲む


Ayy, and you throwin' on that dress 'cause it's see-through

そして急いであのドレスを着るんだ、だってシースルーだから


Yeah, talkin' all the shit that you done been through

君がしてきたクソなことについて話してるんだ


Yeah, textin' me and say, "I need to see you"

俺にメッセージしてきて「会いたい」って言ってくるんだよ

 

[Pre-Chorus: Drake]
I don't know (I don't know)

わからない


I might come, I might go, I don't know (I don't know)

そっちに行くかも、多分行くかも、わからない


I might come, I might go, I don't know
そっちに行くかも、多分行くかも、わからない


[Chorus: Drake]

Starin' at your dress 'cause it's see-through

シースルーの君のドレスを見つめてる


Yeah, talkin' all the shit that you done been through

君がしてきたクソなことについて話してるんだ


Yeah, say that you a lesbian, girl, me too

君はレズビアンだって言うけど、なあ、俺もだよ


Ayy, girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Wait, woah, yeah, girls want girls

女は女を欲しがる


Woah, yeah, woah, yeah, girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Oh, yeah, yeah, girls want girls where

女は女を欲しがる


Ayy, woah, girls want girls where I'm from, ayy

俺の地元では女は女を欲しがるんだ

 

[Verse 2: Lil Baby]
My girl got a girlfriend

俺の女に彼女ができた


Ain't tryna be out of shape, well, stay up on them curls then

太ろうとしてるんじゃないなら、そうだな、筋トレやっとけよ


If gym don't work, get surgery

ジムに行ってもダメなら、手術受けろよ


I'll pay for that, my courtesy

俺が払ってやるよ、礼儀だろ


Can't imagine no bitch curvin' me

ビッチに俺が拒否られるなんて想像できない


I put in that work overly

必要以上に働いたぜ


I handle business

ビジネスを仕切ってる


And I got two pretty bitches, keep 'em both on fleek

かわいい女を二人捕まえたぜ、二人とも完璧にしとくよ


They got matching Benz and matching APs

あいつらはベンツもジュエリーも似合ってるぜ


Now they can really call each other twins

お互いのことを双子って呼び合えるんだ


I'm cool with all the owners, they love me, so they gon' let us in

オーナーたちとうまくやってるぜ、俺のことを気に入ってる、だから普通に入れるぜ


And bring all of your peers, it look better with more people

お前の仲間たちも連れてこいよ、いっぱいいる方がいけて見えるぜ


We got 1942 Casamigos, it's getting heated

1942年のテキーラもあるぜ、盛り上げってきたな


They gotta follow us in the Uber, my car filled up with shooters

あいつらはウーバーで俺らを追いかける、俺の車はあぶねえ奴らで満席だ


It be lights, camera, action when you with us, it's a movie

俺らといると、ライトにカメラにアクション、映画だぜ


I don't drive my coupe to house parties, I'm tryna leave with two of 'em (Shh, shh)

自分のクーペに乗ってパーティーには行かない、2台で帰るんだよ


Yeah, don't nobody know the shit that we do

俺らがやってることは誰も知っちゃいない


She like eating pussy, I'm like, "Me too"

彼女は女を食うのが好きなんだ、「俺も」って感じだよ


I can't wait to get off work to go and see you

仕事を上がって君に会うのが待ちきれない


Please bring your girlfriend along with you

君の彼女も一緒に連れてきてくれ


Y'all been on my mind too much, like what the fuck is wrong with me?

君たちのことで頭がいっぱいだよ、どうしちまったんだ?ってぐらいにね


She said it's somethin' about the way your girl just makes her feel

彼女は俺の女が彼女に感じさせるのと同じものだって言った


Whatever you've been dreamin' 'bout, I swear to make it real

君が夢見てたことなんだっていいけど、叶えてあげると約束するよ


Just ride around the town with me

とりあえず俺と一緒に街に出かけよう


Then come lay down with me

そんで一緒に寝転がろうぜ

 

[Pre-Chorus: Drake & Lil Baby]

I don't know (I don't know)

わからない


I might come, I might go, I don't know (I don't know)

そっちに行くかも、多分行くかも、わからない


I might come, I might go, I don't know
そっちに行くかも、多分行くかも、わからない



[Chorus: Drake]

Starin' at your dress 'cause it's see-through

シースルーの君のドレスを見つめてる


Yeah, talkin' all the shit that you done been through

君がしてきたクソなことについて話してるんだ


Yeah, say that you a lesbian, girl, me too

君はレズビアンだって言うけど、なあ、俺もだよ


Ayy, girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Wait, woah, yeah, girls want girls

女は女を欲しがる


Woah, yeah, woah, yeah, girls want girls where I'm from

俺の地元では女は女を欲しがるんだ


Oh, yeah, yeah, girls want girls where

女は女を欲しがる


Ayy, woah, girls want girls where I'm from, ayy

俺の地元では女は女を欲しがるんだ



[Outro: Drake]
But I know you wanna roll with the gang

でも君が悪い奴らとツルみたいってわかってる


And I know you want the finest of things

君が最高のものが欲しいのもわかってる


Askin' me about se— settlin' down 'cause you know that things are going my way

俺になんとかして欲しいってお願いしてる、だって全部俺のものになるって君はわかってるから