Good day and welcome to our English lesson for today! ☀️

今日も元気にEnglish Lessonスタート口笛


Everybody’s seating nicely so let’s start our lesson! And the letter for the day is “Letter J”. 

お話を聞く姿勢がとっても素敵な子どもたちラブ

今日の文字レッスンは、「J」です爆笑OK



We first learn how to distinguish a “big letter and a small letter J”. We then gave them two cards and here the yellow card is placed on the “big letter J”. 
まず、「大きな文字の J と小さな文字の j」の違いを教えてもらいますおねがい
黄色いカードは大文字かな〰︎⁇小文字かな〰︎と、
考えている子どもたち…照れ
大文字Jの上に貼っていきましょうラブ


And on the blue card is should be placed in the “small letter j”. Everyone’s doing very well! 

青いカードは小文字jの上に貼っていくよ照れルンルン


The next word is jellyfish. It was a little hard for them to remember the word because it’s long but they said the jellyfish are so cute.  

次の単語は「クラゲ」です!!

長い単語なので覚えるのが少し難しかったようですが…クラゲがとってもかわいいね〰︎と教えてくれましたよチューラブラブ


And the third word is jeans. They all are enjoying the three words we prepared today. Nice! 


次の単語はジーンズです爆笑

ジーンズも絵の上からペタペタと紙を貼って、嬉しそうな子どもたちでした爆笑ルンルン


We also should practice their hand writing skills using the “Letter J”. They all wrote a big and a small letter using a pen.

「文字 J」を使って書く練習もしましたよチュー

全員がペンを使って大きな文字と小さな文字をなぞりました爆笑ルンルン

真剣な表情が、素敵ラブ



Most of them are good at tracing the letters and can write without assistance. Great! 

先生のお手伝い無しで、自分で文字をなぞることができました爆笑ラブラブすごい照れ



After all the activity, we made a circle and sing some songs about the months of the year and the days of the week. 

最後はお歌の時間です照れルンルン

みんなとっても楽しそうに歌って、踊っていましたよチューラブラブ


 

I’ll see you all again next week on our next English Lesson. Have a great weekend everyone. 😊

今週も楽しいLessonだったねラブ

また来週もお楽しみにウインク{emoji:082_char3.png.ラブラブ}