今日も楽しい英語のレッスンスタートスター

Welcome in our first English lesson for this week! The letter we are going to study today is Letter “Hh”. 

今日は【H】【h】のお勉強ですニコニコニコニコ


Firstly I introduced them three emergency cars which are “police car, ambulance and fire truck”. We used this cars to trace the big and small Letter “Hh”.

まずはパトカーパトカー救急車救急車消防車消防車を使って【H】【h】の書き方を覚えますダッシュ


Everyone’s excited for their turn to use the cars. We are playing and learning at the same time. 

自分で好きな車を選んで出発進行口笛

みんな道(書き順)を間違えないように、とっても集中していましたよ二重丸


Here are the youngest kids joining us today. Everybody seems to love cars. 

小さいお友達もお気に入りの車を見つけてニコニコ笑顔ラブ


We also learned some words starting with Letter “H” like “Heart”. We cut it into pieces and show them how to form a heart. We also count the pieces of the heart. 

次はHeart(ハート)の画用紙を使いますハート

「先生!可愛いハートなんで切っちゃうのガーン」とビックリしていたお友達飛び出すハート

でも大丈夫電球みんなで数を数えながらハートを元に戻してあげようハート


Another word that starts with Letter “H” is a “House”. We also create a house by putting usipieces of paper together. Everyone loves puzzle. 

次のHはHouse(家)です🏠

みんな「ドアどこにしようかな〜はてなマーク」「ここに窓おくねびっくりマーク」と上手にお家を作っていましたよおねがいおねがい


Let’s not forget how to improve their writing skills. We traced the Letter “H” on a paper using a pen. I’m very happy that everyone has a nice grip on the pen after each lesson.

最後はペンでなぞり書きをしましたルンルン

上手に書けてとっても喜んでいましたよ爆笑爆笑


And for the remaining time, we sing like we normally do. Everyone’ very familiar with the songs and can follow the steps for each song. 

最後のお歌の時間も忘れずに電球キラキラ


We wanted them to bring out more energy so we sing more songs and dance. 

大きいお友達はお手本をしてくれて、小さいお友達もお兄ちゃんお姉ちゃんの姿を見て真似っこをしていましたよ笑い


To calm them down and lastly to say goodbye, we form a circle using a song. Everyone was very cooperative. Good job!

グッバイのお歌はみんなで輪になって歌ったよルンルン

 

I hope that everyone learned from our lesson for today. May they all tell some stories to your parents at home. Have a nice day! 

次の英語のレッスルも楽しみにしていてね二重丸


今日は身体測定もしました流れ星

みんなとっても上手に測れましたよ100点