Welcome and let’s learn about Rainbow Colors! 🌈

Englishレッスンスタートウインク!!

今日は、虹色について勉強していこうね爆笑虹



There are 7 colors in the rainbow which are red, yellow, pink, green, purple, orange and blue. 

虹には赤、黄、ピンク、緑、紫、オレンジ、青の 7 色があります照れルンルン



Firstly, we say each color with a loud voice and touching it with our index finger so they can easily remember the colors. 

まず、それぞれの色を大きな声で発音して、人差し指で触って、色を覚えていこう爆笑OK



Everybody did a good job saying the colors with a clear voice. Good job! 

みんな、とっても上手に発音できていましたよラブ素晴らしい爆笑ルンルン


Next as our activity today, we made a rainbow by putting small pieces of colored paper to show the color of the rainbow. 

次は、小さな色紙を並べて虹を作りますおねがい虹


I asked K-kun to do it first so the younger students will follow what he will do. K-kun was very good and he follows instructions very well. 

小さいお友だちが真似できるように、まずはKくんが見本を見せてくれましたチューラブラブ

KくんはAnne先生のお話をしっかりと聞いて

進めてくれましたラブ



Y-kun was so cooperative and enjoyed each time he puts the colored paper in the rainbow. 

Yくんは積極的に参加してくれていて、色紙を貼るたびに楽しそうに笑ってくれましたチューラブラブ


N-chan was so gentle while putting the colored

papers in the rainbow. She is very calm while doing this activity. Very good N-chan. 

Nちゃんは慎重にゆっくりと色紙を貼ってくれていましたよラブ


We will finish our rainbow soon! Everybody was so happy that they got the chance to be part of making the rainbow. 

もうすぐ虹が完成だね〰︎と、Anne先生が言うと、

みんなとっても嬉しそうに喜んでいましたよ照れルンルン


After we finished the activity, we learned a new

song which is “I can sing a Rainbow Song”. 🎶

We sing it in a cappella and with music while they follow some dance steps. 

今日は、新しいお歌を教えてもらいましたルンルン

名前は『レインボーソング』虹虹虹

体を動かしながら歌を覚えたり、Anne先生が歌っているのを聞いてみたり…と、楽しみながらレインボーソングを聞いていた子どもたちですラブ


Today’s lesson was fun! But let’s continue our lesson tomorrow. I’ll see you all again and  let’s have more interesting way of learning. Have a great day! ☺️

今日のレッスンも楽しかったようで、最後まで大盛り上がりでした爆笑ルンルン

明日のレッスンでも、レインボーのお勉強やお歌を唄って、遊ぼうねラブ

良い一日を口笛