Welcome to our English Lesson!🤗

今日も元気にEnglishレッスンスタート爆笑ルンルン


Today let’s continue learning about Numbers in our 1,2,3,4 and 5 by using the dice. 🤩 

今日はサイコロを使って1、2、3、4、5の数字について学びますラブ!!


N-chan did a great job today as she can recall all the numbers correctly. But today she is more excited to roll the dice.  😄

Nちゃんは、数字を全部思い出せていてかっこよかったです爆笑サイコロを振ることにも、興味津々でしたよチュールンルン



K-kun was a bit confused about numbers but he did his best and we rolled the dice many times until he can recognize each numbers. 👍

Kくんは数字に少し戸惑っていましたが、一生懸命数字がわかるまで、何度もサイコロを振って頑張ってくれましたラブOK



H-kun took the lesson very calm. He can count and tell the right answers with his sweet voice. 

We are looking forward to see H-kun again. 🤓

Hくんはとても落ち着いてレッスンを受けていましたよ爆笑ラブラブ数を数えたり、可愛い声で答えてくれましたラブ



Y-kun was very happy as soon as he hold the dice. Y-kun one of the most confident to join our lesson as always. Everybody adores his confidence. 🤩

Yくんはサイコロを握った瞬間からとても嬉しそうでしたラブラブラブ積極的にレッスンに参加してくれているので、みんな大盛り上がりでしたおねがいルンルン



Then it’s Sensei’s turn to roll the dice and see if they can tell the numbers. They used this hamlet to hit the number.😄 

次は先生がサイコロを振って、みんなは数字を当てるゲームをしますおねがい



To review the lesson, I showed the number cards and let them guess which number am I holding. Y-kun and H-kun did great and can easily guess each numbers.🤗 

レッスンの復習は…数字カードを見せて先生が持っている数字を当ててもらいます照れラブラブ

YくんもHくんも上手に数字を当てることができましたよチューOK



N-chan and K-kun were also fantastic! Even if they took a long time, they still got the right answers on the end of the lesson. 😉

NちゃんとKくんもバッチリ覚えてくれていましたよ爆笑OK



For the last minutes of our lesson, we sing some songs with a quiet to loud voice and normal to accelerating speed. Everybody is cooperating very well every time we sing. 🎶

最後はみんなでお歌の時間ですラブルンルン

小さい声、大きな声、速いスピード、ゆっくりスピードなど、色んな歌い方で楽しみましたチュールンルン



Everyone really enjoyed today so let’s continue with our lesson tomorrow.  I’ll see you all again. Have a nice day! ❤️

今日も楽しそうにレッスンに参加してくれた子どもたちです爆笑キラキラ明日のレッスンもお楽しみに{emoji:006_char3.png.ラブ}