Welcome to our English Lesson!🤗

今日も元気いっぱいレッスンスタート爆笑気づき


Today let us learn Numbers 1,2,3,4,5 and some other fruits. We placed each flash cards on the wall to guide them today. 😊

今日は1から5までの数字と、果物のカードを使ってお勉強をしました乙女のトキメキ


R-chan was the first one to count. She can quickly follow our lesson very well. Well done R-chan. 👍

やる気満々のRちゃん!

先生の英語をしっかりと聞いて見事!全問正解していましたおねがいキラキラ


K-kun took a long time to do this activity but he didn’t easy quit. K-kun did his best today because everybody was cheering for him. 😄

少し難しそうにしていたKくん!

それでも諦めずに何回も挑戦して最後まで頑張っていましたウインク


N-chan was great too. I thought it would take her time to memorize the numbers but she did it quickly. Nice N-chan! 😉

先生と一緒に発音の練習をする時に一番声が出ていたNちゃん!

難しい時は少し先生にヒントをもらいながらも、自分でしっかりと考えていましたよおねがい


Y-kun was a bit shy while doing the activity today but he still did it. He really gave us a big smile as soon as he finished. 🥰

名前を呼ばれると少し恥ずかしそうにしていたYくん!

それでも前に出ると最後までとっても集中していましたおねがい


H-kun was more familiar with fruits than numbers but he is really confident and wasn’t shy to

join our lesson today. 🤗

いつも元気いっぱいのHくん!

先生にヒントをもらいながら、たくさん正解することができてとっても喜んでいましたよウインク


K-kun seems interested on our lesson. He voluntarily came when we called his name. Good job K-kun. 😊

先生と一緒にお勉強しながらとってもいい笑顔を見せてくれたKくん!

最後まで興味を持って参加していましたおねがい


This is S-kun, he seems interested in our lesson too. He likes this colorful cards with different things and colors. 😍

小さいお友達は絵の書いたカードでお勉強ですスター

Sくんのお気に入りは車のカード車

先生に上手に「はいっ飛び出すハート」と渡してくれましたニコニコ


While K-chan looks happy while holding this orange card and a Zebra on it. 😊

Kちゃんはしまうまのカードがお気に入り乙女のトキメキ

他のカードはポイっとするのに、しまうまのカードだけは最後まで離さず持っていましたうさぎのぬいぐるみ


Then we learn a new simple song which “Caterpillar La,la,la,la”. We used this song to let them introduce their names. 

新しいお歌では、名前を聞かれるので「I am〇〇」と自分の名前を答えますスター

初めてだったので難しかったけど、これから練習しようねピンクハート



Lastly we sing some songs like we normally do. Everybody line up very well while singing and following some of our dance steps. 
お歌の時間は皆ノリノリルンルン
大きなお声、小さいお声、ゆっくり、早く、など色々なバージョンで歌ってみんな盛り上がっています飛び出すハート


And just for them to enjoy a little more, we had a “Dance and Stop Game”. Everybody loves this game, just look at this smiles. 🤗

最後はお決まりのダンスストップゲームですびっくりマーク

みんなとっても楽しそうに踊っていましたよラブ

 

That’s it for today! I hope everyone learned a lot today. We will make our lesson more enjoyable next time. I’ll see you all again. Have a great day! ❤️

次のレッスンでは何をするのかなはてなマーク

楽しみにしていてね{emoji:002_char3.png.ニコニコ}