Welcome to our English Lesson! 🤗

We started with greeting each other a good morning, followed by checking today’s date and weather. ⛅️


今日はちょっぴり曇り空☁️でしたが

みんなの気持ちは快晴☀️

で元気いっぱいレッスンスタート歩くルンルン



朝の挨拶、今日の日付と天気を確認しましたうさぎのぬいぐるみラブラブ



For today’s lesson is about the 3 kinds of lines. 

We have “straight line, curved line and zigzag line”.🤓


flavorの復習の後、

今日は3つのラインについてお勉強しましたうさぎスター

・直線

・曲線

・ジグザグ

ですうさぎ花


Everybody to count, hold and say each lines. Everybody can say it correctly. 🥰

Anne先生のまねっこ〜グリーンハーツ

みんなお耳が良いのでそのまま発音できますキラキラ


Then we put the lines on the wall to discuss them further. Y-kun was the first to be called and he really did great. It took him a long time to get the correct answer but he never gave up.👍


次は壁に線を貼って「みんな分かるかなー❓」

Yくんトップバッター星星星

「うーんと、、うーんと、、不満」としばらく考えていましたが諦める事なく全て正解キラキラ

みんなに大拍手をもらっていました目がハート




H-kun did great too. Today we can finally hear his voice. He participate very well with his loud and clear voice. 🥰



Hくんも今日はとっても大きい声で発言してくれ拍手キラキラとっても嬉しかったですブルーハーツ



N-chan was a little shy saying the kinds of lines but she also did the activity correctly. ☺️


Nちゃんは初め「恥ずかし〜ラブラブ」と言ってましたがすぐにいつも通り元気いっぱいな姿にニコニコびっくりマーク

そして正解を連発キラキラ


K-kun and H-kun were so good that they finished the activity very quick. They can pick up the words quickly.🤩


KくんとHくんはすぐに覚えてAnne先生のquestionsもお手のもの!!

すごいスピードで正解を導いていました爆笑キラキラ


For our younger kids, we let them trace the lines using their hands. Everybody loves to join today. 🥰


ちょっぴり恥ずかしいお友だちや小さなお友だちには強要するのではなく、線をなぞってもらいましたOK嫌がる子も居らずみんな参加するのが大好きですラブラブ



Then we make use of our body to show the three kinds of lines ( straight, curved and zigzag). Everybody followed and they looked very happy. 😇



今日学んだlineを体で表現爆笑www

直線、曲線、ジグザグ、、ジグザグびっくりマークはてなマークびっくりマークはてなマーク

と大笑い笑い泣き笑い

みんな可愛く見ていてとても楽しかったですルンルン


And for the remaining time, we sing some educational songs about the alphabet, days, months, and numbers. 🎶



最後はアルファベット、日、月、数字に関するお歌いました立ち上がるルンルン
みんなバッチリキラキラ

Good job kids! It was a fun day today. I’ll see you all again tomorrow. Have a wonderful day! ❤️

また明日バイバイ良い1日を{emoji:128_char3.png.バイバイ}