Welcome to our English Lesson! 


Today let’s learn about the Bodies of Water!

The River, Lake, Sea, Ocean and Glacier. 🌊


We started by greeting each other “Good Morning and checking their attendance.😇


今日はEnglish Lessonをしました爆笑

「何が始まるのかなキョロキョロ??

と先生の方を見て興味津々の子どもたち!


Everybody should raise their hands once they are called. 🙋🏻

まずは名前を呼んで返事をしますパー笑い

小さい組さんはお兄ちゃんに手伝ってもらって

しっかりと「はーいパー

みんな上手に返事してくれましたハート


I showed them pictures of a river, lake, sea, ocean and a glacier. After discussing they have to find the bodies of water I have to say. Y-chan did his best and got it all correctly. ☺️


絵を見て"lake" "sea" "river" "glacier" "ocean"がどの絵なのか指差しで答えますキラキラ

Yくんは全て完璧!!すごすぎます!!


H-chan was a bit confused at first but he also finished and identified each picture correctly. ❣️

Hくんもしっかりと大きな声で発音し、

正解の絵を先生に渡していますニヤリ


K-chan was the oldest of them all so I gave him more choices to make it more challenging. K-chan listens very well. ☺️


Kくんも「これだ!」と答えてくれました拍手

正解してハイタッチパーハッ


A-chan seems to like the lessons because she speak a lot today. We are so happy she participated well today. 😍


「これseaでしょーラブラブ」とAちゃん!

発音がよすぎて先生たちがびっくりびっくり


This little cuties joined us too. They look so happy while touching each pictures. 🥰


小さい組さんも挑戦炎

バンバンするのが楽しい〜ピンクハート


Look! They all want to get the pictures.😂


紙が気になってGETしようとしてました笑い泣き

興味を持っていてNICEですキラキラ


And before ending our lesson we learn a new song today which is “Aram Sam Sam”. This song helps they to stay alert. Then we sing more songs and we say goodbye. 😉


最後はみんなでダンスルンルン

今日は新しい曲を習いました!

初めてでしたがノリノリで楽しんでましたウインクハート


I hope you all had a wonderful day! See you all soon this week! ❤️

また次のLessonもお楽しみにニコニコニコニコ{emoji:002_char3.png.ニコニコ}