Good morning! キラキラ

Welcome to our English Lesson飛び出すハート


おはようございますキラキラ

今日も元気にイングリッシュレッスンのスタート飛び出すハート


Let’s continue our Numbers 6-10 lesson. びっくりマーク

Everybody’s excited to start the lesson. 爆笑

今日も数字の勉強をしましたびっくりマーク

みんな数字に興味深々照れ


This cute little ones are joining too. 照れ

小さいお友だちも上手に聞けていましたラブ


Firstly we reviewed numbers using flashcards then we use the white board to match each with the same number. 🖊️

次は同じ数字同士を線で繋ぐ勉強です鉛筆

「こっち〜?」「これとこれ〜?」など先生とお話ししながら一生懸命頑張っていました照れスター


Second activity, we tried to fill the boxes with a check mark while counting them. ✅

次に数字を発音しながら四角の中にチェックを入れるお勉強をしました爆笑

みんな上手に「One,Two,Three」と発音出来ていて、終えると「イェーイ」とハイタッチおねがいびっくりマーク

とっても嬉しそうでしたラブハート


Lastly we did a multiple choice activity by encircling the correct number of hearts. ❤️

最後はハートの数を数えて、その数を横に書いてある数字の中から選んで丸をするお勉強をしました鉛筆


We also learned a new song about numbers. 

The song is “One Little, two, little three fingers” and they tried their best to follow. 🤗

最後はみんな大好きお歌口笛

今日は新しいお歌「One Little,two,little three fingers」をしました爆笑

音楽がなるとみんな楽しそうにダンスチュー




Everybody did a great job mastering numbers 6-10. I hope to see you all again next week. Happy weekend! スター


今日のEnglish Lessonも楽しかったねラブ

来週も楽しみだね歩くスター