Welcome to our English Lesson!

今日もみんなで楽しく英語のレッスンスタートびっくりマーク


Today let’s study the Primary Colors 🔴🟡🔵

We prepared Empty balloons for them to 

color. ☺️

今日は風船のイラストを使って【あか】【きいろ】【あお】の色のお勉強をしましたスター


Y-chan seems excited so we let him do it 

first! Our willing volunteer. 😆

Yくん、色を見て上手にぬってますハート


K-chan and N-chan did it too. They color each balloons correctly. 😄

Kくん、Nちゃんもとっても集中していますお願い


Today S-chan was very happy to hold the 

colors while on the other hand K-chan tried to get the colored balloons showed to her. 😍

Sくん、Kちゃんもとっても素敵な笑顔を見せてくれましたラブラブ


We also put the correct colored triangle 

shapes on the correct color of the 

balloons. 🔺

次は折り紙の色と風船の色を合わせるゲームですウインク


Then we did the opposite, this time we put the correct balloons in the same colored 

triangles. 🎈

みんなよく見てよく見てびっくりマーク

難しい時は先生と一緒に頑張ります爆笑


After mastering the primary colors, we sang

 ABC Song and the Number Song. ⭐️

お歌の時間はみんなノリノリ音符


We also learned a new song today which is 

“I love the Mountains”. We learned new dance

 steps too. 😉

先生の真似をして上手に体を動かしています飛び出すハート


Before ending our lesson we did a 

“Stop and Dance Game” and they really 

enjoyed it. 😃

そして、ストップダンスゲームもしました飛び出すハート

ノリノリダンスを踊って〜

先生の「ストップ!!!!」の掛け声で、ピタッ!と止まります笑い

みんなとっても張り切って踊って、ポーズを決めてくれましたよ爆笑爆笑


Today’s lesson was fun . Let’s study the 

Secondary Colors tomorrow.

 See you all soon! ❤️

今日のレッスンも楽しかったねピンクハート

次は何をするのか、お楽しみに口笛スター