Welcome to our First English Lesson for the month of April! 

今日は今年度初めてのEnglish Lessonがありましたおねがいおねがい


First let’s greet everyone “Godd Morning”

 and check our attendance. 😊

まずは朝のお歌を歌って、出席確認をしましたびっくりマーク

みんな元気いっぱいお返事ができましたよパー


Now for our first lesson, let’s learn about 

shapes and colors! Everyone is not shy today.  

そして、形と色のお勉強をしました上三角丸レッド丸ブルー四角オレンジダイヤグリーン


We also played games about shapes. They all played and tell the correct answer. Well done! 

お勉強の後は、ゲームの時間流れ星

先生が言った色、形はどこにあるかな〜

みんなとっても集中して探していました爆笑


We also learn how to count numbers from 

1-10. Everyone learn to count using this 

circles. 

次は1から10までのお勉強ルンルン


Then we sing the “Alphabet Normal to 

Speeding Up Song” and they all love it that 

they request to sing it again.

最後はみんなで輪になって歌ったり〜スター


We sing other songs too just to get their 

energy and build their confidence. 😊

踊ったり笑い

最後まで楽しく参加していましたよラブラブ



Well done! Everyone participate very well

 today. See you all next time on our English 

 Lesson. 😊

次のLessonも楽しみにしててねグリーンハーツ