Todays English lesson started with “how are you?” 

今日のレッスンはhow are youでstartニヤリ

眠たいと言う子が多かったです、、、zzz


Then we sang “how’s the weather?” Today is cloudy!

次はhow’s the weather曲で天気の英語を勉強グッ



Then we reviewed household objects and the older kids practiced phonetics by guessing which letter the word started with.

家にあるものをテーマに単語を勉強しましたニヤリ

手を挙げて答えてくれました!!


KちゃんとKくんもしっかりと見てましたピンクハート


Then we reviewed the alphabet. Todays was the girl team! 

皆でアルファベットを練習ハッ

今日は女の子チームが頑張りましたニコニコハート


Then the kids jumped to each number while saying the number. Younger kids did 1-10 while older kids did 11-20

数字の復習ルンルン

小さい組さんは1から10

大きい組さんは11から20

ジャンプしながらしっかり発音気づき

楽しみながらでいいですね照れ照れ






Next the older kids practiced distinguishing between -teen and -ty. They had to jump to the number that I said. Who ever can reach the top wins! Today i-kun won!

大きい組さんは先生が言った数字にジャンプして、間違えずに上まで行けたら勝ちというゲーム!

今日はIくん勝ち拍手

やっぱり「ティーン」と「ティ」の違いは難しいみたいです、、、笑い泣き



Lastly we played the eigo card came!

最後は英語のカードゲームで遊びましたトランプハートトランプクローバー

みんなの勝ちラブ

先生負けちゃった悔しい魂

今日のEnglish Lessonもよく頑張りましたグッ笑い
今度は何をするのかなー??