Good day! For today’s English Lesson, let’s talk about Valentine’s Day! ❤️


Today we made a Valentines Card with everyone! 😍


今日はバレンタインについて話をして

カードを作りましたチョコがけハート


Everybody like to join the activity! 👍

興味津々で取り組んでいますOK


I give chance to each and every student to do it on their own. 

紙にイチゴや葉っぱを貼りました爆笑


And see the result! 😍

「かんせーい!!


Everybody’s proud of what they did today! 😄

完成してとても嬉しそうな子どもたち照れピンクハート


I hope they show this to their parents when they get home! 😊

手形もとってみましたパーパー


For the last minutes of the class I teach them the song “Skidamarink” and “ Peekaboo I love you” by Super Simple Songs. It’s a nice song for Valentines Day. ❤️

音楽に合わせて手でハートを作ってますハート



And we also learn how to say “I Love You” 💕

いろんなハートの形がありますねびっくり







小さい組さんも興味津々この笑顔ニコニコ



For the older students, I also prepared some Valentine worksheet focusing more on numbers. 

年長組さんは数字のお勉強鉛筆


They also learned about graphs for the first time! 😄 I think we will do this more often.

英語で数字を聞いて空白を埋めていますグッ笑い

That’s all for today! I hope to see all again on our next lesson. ❤️

今日も楽しかったEnglish Lessonルンルン

次もお楽しみに〜照れ{emoji:514_char3.png.イエローハート}