Good morning everyone! For today’s lesson, we will learn about “Emotions” 

First picture: Happy Face😄


今日のEnglish Lessonは「感情」の表現ですルンルン


まずは「嬉しい爆笑

みんな素敵なsmileですハート


Second picture: Angry face 😡

次は「怒りプンプン


Third picture: Sleepy face 😴

次は「眠いzzz


Fourth picture: Silly face 🤪

次は「ふざけるてへぺろ


Fifth picture: Surprised face 😮

There a lot more emotions that we discussed like sad face and nervous or scared face. 😄

最後は「驚きびっくり

みんなの表現力に先生たちが驚きです!

とても可愛くてほっこりしました照れピンクハート


We also learned some action words today!😄


 僕たちも参加するよーと小さいお友だちも爆笑ハート



Words like sleep, eat, jump, sit, wash, run, crawl, write, push, pull, throw, and catch. 


続いては

投げる、飛ぶ、食べる、手を洗う

などの「動詞」のお勉強キラキラ


言葉でも発しながら表現してくれました拍手


After learning all the emotions. We also sing the song “ Emotion Song by Super Simple Song” ❤️

音楽に合わせて悲しい顔をしたり笑ったりえーん爆笑


Everyone participate and knows how to do the different emotions. 😄

こちらは驚いた顔、怖がっている顔びっくりキョロキョロ


For the older students, we count by 10’s and arranged the numbers one by one. 

年長組さんは数字を順番に並べて、、、



We also played the missing number counting by 10’s 👍

英語の数字と色を聞いて集めていますOK気づき

みんな完璧です!!


And this is the worksheets I prepared for today! 😄 It’s about missing letters in the alphabet and filling the missing consonant of every words. Lastly I gave them a simple maze just to relax their mind. 😄

自分の名前の英語を書き、

穴の空いてるアルファベットを書いていきます鉛筆

先生が発した単語を聞き単語の一文字目を考えて書いていますキョロキョロ

真剣な表情で取り組んでいましたイエローハート

We did great today! We hope to see you again on our next English Lesson! ☺️


今日も楽しみながら盛り沢山なEnglish Lessonルンルン

来週はどんなことをするのかな、、、??

お楽しみに〜{emoji:083_char3.png.ピンクハート}