今日も元気にレッスンスタート!!


Today we started with asking how are you?

みんな大好き「How are you?」からピンクハート


みんな、、、

ハッピーでした爆笑やったーキラキラ


「I'm prettyラブラブ」Yes!!!爆笑





Next R-Chan helped out with todays date

今日はRちゃんがお手伝いキラキラ


Then the alphabet. N-Chan went first today too!

アルファベットはNちゃんが一番のり〜キラキラ


Next we reviewed household objects. Everyone high-fived then announced what card they had.

次は「お家にある物」の復習しました電球


皆とハイタッチしてから、、


自分のカードを発表します拍手


Then we reviewed arctic animals and went fishing! Y-kun remembered whale!

次は釣りのゲームをしながら「生き物」の復習くるくる

Yくんはwhaleを覚えました!


Then we reviewed sports with the sports song and learned some new winter sports.

また新しく冬のスポーツを覚えましたグッキラキラ




The older kids played with the ball. I asked them which sport to see if they remembered.

大きい子は僕が言ったスポーツの遊びをしました。






Then they did some missing letters and word searches! 

大きいお友だちはワードサーチのワークシートを頑張りました鉛筆キラキラ

アルファベットの文字の名前と発音の違いを少しずつ理解できてきている子どもたち拍手


来週も頑張ろうウインク気づき