Good day everyone! This are the students for today’s English Lesson. 😊

今日も元気にEnglishレッスンスタートですラブ飛び出すハート



Today for our toddler class. We identify some shapes.😄
まずは、形のお勉強からチュールンルン
星型→おほしさま〰︎星
ハート→ハートすきハート
と、嬉しそうに教えてくれる子どもたちでしたラブ



This is N-chan and for this activity I gave them smaller size shapes to be placed in the correct shape.😆

Nちゃんは三角の形を探しています照れ

上手に見つけることができましたよチュー飛び出すハート



This is I-chan! He stopped crying as soon as he started participating in the activity.🥰

次はIくんまじかるクラウン

1人では恥ずかしそうだったので、Anne先生と一緒に四角の形を見つけて〰︎紙をペタッと貼りましたチュー



This is K-chan. He is very familiar with shapes that he finished it soon. 😁
最後はKくん!!
1人で問題の形を探して…大正解ラブ飛び出すハート
嬉しそうにニコッと笑ってくれましたウインク



Today we also learned about Vowels and Consonants! 😉

次のお勉強は、Anne先生が教えてくれた単語を分かるゲーム爆笑飛び出すハート



We put the letters for Vowel board and Consonant board. 😇

どっちかな〰︎びっくり!?と、みんなで相談しながら参加してくれていましたよ爆笑飛び出すハート



We also learned phonetics. They loved following each letter sound. We will do this again. 😊
Anne先生の口の動きの真似をして、発音の練習ラブ
大きな声で言えて、とっても素敵でしたチュールンルン



For the last part we had a story time about “The Hungry Caterpillar” ☺️

最後はみんなでお歌の時間ルンルン
ノリノリで踊ったり、歌だけをうたったりと、自由に楽しんでくれていましたラブ飛び出すハート

We hope everyone will not get sick anymore so we can all play together. Get well soon everybody. See all soon on our next lesson. 💕💕💕

今日もたくさんあそんで楽しかったねチュー飛び出すハート