Today was a small class so everyone gathered closer.

今日はEnglish Lessonをしました爆笑

みんなで頑張るよーとハイチーズチョキ


We sang hello song and asked “how are you?” Everyone was happy!

みんなが大好きなhello songとhow are you?の音楽でスタートハート




Next we did todays date and the alphabet!

代表して今日の日付を英語で発表してくれたRくんキラキラ

アルファベットをAから順に叩いてくれたNちゃん照れ


Then we practiced arctic animals. R-chan loves crabs!

冬なので冬の生き物カードでお勉強しましたイルカ

みんなカニが大好きでカニさんのポーズかに座


Then everyone fished for animals. R-kun also picked up a crab!

次は釣ったカードの名前を発表ラブ

楽しみながらお勉強頑張ってますルンルン




何をしているのか興味津々のRくんびっくり

しっかり手を上げて参加してくれているRちゃん拍手


Then we reviewed body parts with head shoulders knees and toes.

最後はhead shoulders knees and toesの音楽で踊ってカードでも復習しました気づき


R-kun was the only older kid today. So we reviewed a lot of things and colored some shapes. He knew all the patterns.

年長組さんはペンで星やひし形を書く練習鉛筆

丁寧に上手に書けていますキラキラキラキラ


楽しいLessonも今週は最後でした笑い泣き
また来週ニコニコニコニコ