前半
The Great White Throne Judgmen
8章
Chapter Eight
終わりから永遠に
From the End to Eternity
「反キリストの興亡、台頭と滅亡」の、第8章と第9章では、我々は、救われ、生まれ変わった神の子供達が、イエスが帰って来る時に、キリストの時代以来からのクリスチャン達が復活し、または大患難の期間の終了時に※●ラプチャー携挙ケイキョされ、全ての者が永遠に彼イエスと一緒になり、彼の教会である彼の花嫁達が一緒に集められる事を議論しました。
そしてこの本の第2章で、私達は彼イエスの帰還の前にイエスを受け入れていない人達で、救われていないが、悪魔と反キリストを崇拝しなかった、ハルマゲドンの戦いの終わりまで生きていた人々は、ミレニアム至福千年に生き残る事を理解しました。しかし、ハルマゲドンの戦いの以前に、時代を超えて死んだ救われていない数十億人の人々はどうですか?
彼らがどうなったか、イエスを知らずに死んだ人達は?
※注釈●ラプチャー携挙(けいきょ、英語:Rapture)とは、イエス・キリストの預言された終わりの時に、主イエス・キリストの●再臨(天からの2度目の来臨)において起こる超自然的な事象である。
まずイエスを受け入れた歴史上の死んだすべてのクリスチャンの霊が、●復活の体を与えられ、霊と体が結び合わされ、最初のよみがえりを経験し、
次に地上に生きているすべてのクリスチャンが一瞬で永遠の不死の体を与えられ、空中で共に主イエスと会い、一時的に天国へと移動する。
In The Rise and Fall of the Antichrist, Chapters 8 and 9 we discussed how all of the saved, born-again children of God since the time of Christ will be resurrected and/or raptured at the end of the Great Tribulation period when Jesus comes and gathers together His Church, His Bride, to be with Him forever. And in Chapter 2 of this book we found that the unsaved who had not received Jesus prior to His return but had not worshiped the Devil and the Antichrist, and are alive at the end of the Battle of Armageddon, survive into the Millennium. But what about the billions of unsaved people who died through the ages prior to the Battle of Armageddon? Those who died without knowing Jesus-what has become of them?
The following verse in Revelation gives the answer: “The rest of the dead [those who were not raptured into Heaven] did not live again until the thousand years were finished” (Revelation 20:5). After the Millennium, all of the unsaved of all ages will be resurrected from wherever in the spirit world they have been waiting, for what is termed the “Great White Throne Judgment.”
黙示録の次の聖句は、その答えを与えます。
「[天国へラプチャーしなかった人達]それ以外の死人は、千年の期間が終るまで生きかえらなかった。これが第一の復活である。」(黙示録 20:5).
ミレニアム至福千年の後、全ての年代の救われていない全ての人々が霊の世界で待っていた所から復活します。 「大いなる白い御座の裁き」と称される事の為に。
Don’t confuse this final Great White Throne Judgment at the end of the Millennium with the Judgment Seat of Christ (Romans 14:10; 2 Corinthians 5:10), which occurs 1000 years earlier at the Marriage Supper of the Lamb in Heaven, and which was covered in Chapter 9 of The Rise and Fall of the Antichrist. The Judgment Seat of Christ is an entirely different judgment in which the saved, those who have accepted Jesus as their Savior, are judged by Christ and are rewarded according to their works. For it was when the seventh angel sounded and the kingdoms of this world became the Kingdoms of our Lord and of His Christ that He rewarded His servants the prophets and the saints, and those who feared His name, small and great (Revelation 11:15,18). “Behold, I am coming quickly, and My reward is with Me, to give to every one according to his work” (Revelation 22:12).
「キリストの裁きの座」と、ミレニアム至福千年の最後の、この最終的な「大いなる白い御座の裁き」を混同しないでください。
(ローマ 14:10; 第2コリント 5:10),
「キリストの裁きの座」は、「大いなる白い御座の裁き」の1000年前の天国の子羊イエスとの結婚の晩餐の時に起こりますが、これは「反キリストの興亡」の第9章で扱われていました。
キリストの裁きの座とは、自分の救い主としてイエス・キリストを受け入れた人達が、キリストによって裁かれ、救われていて、彼らの行いに応じて報酬が与えられる全く異なる裁きです。
それは第七の天使がトランペットを吹き鳴らし、この世界の王国は主とキリストの王国となり、彼イエスは、彼のしもべ達と預言者や聖人である者達、彼イエスの名前を恐れた小さき者と大いなる者達に報われます。
「見よ、わたしはすぐに来る。報いを携えてきて、それぞれのしわざに応じて報いよう。」 (黙示録 22:12).
The Great White Throne Judgment is for the rest of the dead, all the dead of all ages who were not saved, and therefore were not resurrected at Christ’s Second Coming. It includes all those who lived through the Millennium and yet followed the Devil at the end of it and were then destroyed in the Battle of Gog and Magog. All the people who ever lived, if unsaved, whether they were good or bad in their earthly lives, will have to stand at this Great White Throne Judgment of God.
「大いなる白い御座の裁き」とは、死者の残りの救われていなかった、キリストの第二の来臨で復活されなかった、全ての年代の全ての死んでいた者達の為です。
それは、ミレニアム至福千年を生き抜いた、ミレニアムの終わりに、その後ゴグとマゴグの戦いで滅ぼされた悪魔にまだ従わなかった、全ての人が含まれています。
今まで生きていた全ての人々は、救われていない場合、彼らは地上の人生の期間で良いか悪いかどうか、この神の「大いなる白い御座の裁き」に立つ必要があります。
Then I saw a great white throne and Him who sat on it, from whose face the earth and the heaven fled away. And there was found no place for them. And I saw the dead, small and great, standing before God, and books were opened. And another book was opened, which is the Book of Life. And the dead were judged according to their works, by the things which were written in the books. The sea gave up the dead who were in it, and Death and Hades delivered up the dead who were in them. And they were judged, each one according to his works. Then Death and Hades were cast into the Lake of Fire. This is the second death. And anyone not found written in the Book of Life was cast into of Fire.the Lake
Revelation 20:11-15
また見ていると、大きな白い御座があり、そこにいますかたがあった。天も地も御顔の前から逃げ去って、あとかたもなくなった。
また、死んでいた者が、大いなる者も小さき者も共に、御座の前に立っているのが見えた。かずかずの書物が開かれたが、もう一つの書物が開かれた。これはいのちの書であった。死人はそのしわざに応じ、この書物に書かれていることにしたがって、さばかれた。 海はその中にいる死人を出し、死も黄泉もその中にいる死人を出し、そして、おのおのそのしわざに応じて、さばきを受けた。
それから、死も黄泉も火の池に投げ込まれた。この火の池が第二の死である。
このいのちの書に名がしるされていない者はみな、火の池に投げ込まれた。
黙示録 20:11-15
Now let’s compare all this with a few passages that Jesus spoke of Himself:
それでは、イエスがご自身で話された幾つかの聖句文で、この全てを比較してみましょう。
Most assuredly, I say to you, he who hears My word and believes in Him who sent Me has everlasting life, and shall not come into judgment, but has passed from death into life. [Those therefore who are already saved by receiving Jesus in their hearts are not being judged at this judgment.] Most assuredly, I say to you, the hour is coming, and now is, when the dead will hear the voice of the Son of God; and those who hear will live. For as the Father has life in Himself, so He has granted the Son to have life in Himself, and has given Him authority to execute judgment also, because He is the Son of Man. Do not marvel at this; for the hour is coming in which all who are in the graves will hear His voice and come forth-those who have done good, to the resurrection of life, and those who have done evil, to the resurrection of condemnation.
John 5:24-29
よくよくあなたがたに言っておく。わたしの言葉を聞いて、わたしをつかわされたかたを信じる者は、永遠の命を受け、またさばかれることがなく、死から命に移っているのである。 よくよくあなたがたに言っておく。死んだ人たちが、神の子の声を聞く時が来る。今すでにきている。そして聞く人は生きるであろう。 それは、父(神)がご自分のうちに生命をお持ちになっていると同様に、子にもまた、自分のうちに生命を持つことをお許しになったからである。 そして子は人の子であるから、子にさばきを行う権威をお与えになった。 このことを驚くには及ばない。墓の中にいる者たちがみな神の子の声を聞き、 善をおこなった人々は、生命を受けるためによみがえり、悪をおこなった人々は、さばきを受けるためによみがえって、それぞれ出てくる時が来るであろう。
ヨハネ 5:24-29
From what Jesus was saying here, it seems that God has turned over the matter of executing judgment to Him. All those who are in the grave are going to hear Him and are being resurrected to stand before God and Jesus. The “rest of the dead,” the unsaved of all ages, are at this point living again and are facing two possible outcomes, either the resurrection of life or the resurrection of condemnation. It seems likely that Jesus is referring to the Great White Throne Judgment in this passage.
イエスがここで言っていたものから、それは神が彼イエスに裁きの実行の問題を任せているようです。墓にいる全ての人は彼イエスから聞くようになり、神とイエスの前に立つ為に復活します。 「死者の残りの者達」である、全ての時代の救われていない者達は、この時点で、再び生かされて、事の最終的な結果、命の内に復活するか、非難の内に復活するか、のいずれかに直面する2つの可能性があります。
それが、イエスがこの聖句文の「大いなる白い御座の裁き」について言及している事のようです。
By What Criteria Are the Unsaved Judged?
It is also not coincidental that Jesus refers to Himself in the previous passage we quoted in John as the “Son of Man.” He is alluding here to prophecies in the book of Daniel that His audience at the time were very familiar with. Those prophecies talked about the Son of Man sitting in judgment. He also refers to Himself in this way in the following passage. Remember also, as we read earlier in Revelation 20, that the Book of Life has been opened and that the names in that book undoubtedly correspond to those who have been raised to the resurrection of life. The following passage, spoken by Jesus in the New Testament, explains whose names are written there, and whose are not, and why.
何の基準によって救われていない人を裁かれますか?
前の聖句文に、私達も、ヨハネも「人の子」と引用し、イエスご自身も言及された事とも一致[符合]しないです。当時の彼イエスの聴衆には非常によく知られていたダニエル書の中の預言について、イエスはここでほのめかしています。
これらの預言は、裁きの座に座っている人の子について話しました。
彼はまた、次の聖句で、このように自分自身の事を言及しています。
我々は黙示録20章で、先に読んだ命の書が開かれた事も、忘れないで下さい。その本の中の名前は、間違いなく(永遠の)命の内に復活される人達と一致します。
新約聖書のイエスによって話された次の聖句は、誰の名前が(命の書に)存在し書き込まれ、誰の名前が書かれていないのかの理由を説明します。
When the Son of Man comes in His glory, and all the holy angels with Him, then He will sit on the throne of His glory. All the nations will be gathered before Him, and He will separate them one from another, as a shepherd divides his sheep from the goats. And He will set the sheep on His right hand, but the goats on the left.
Then the King will say to those on His right hand, “Come, you blessed of My Father, inherit the Kingdom prepared for you from the foundation of the world: for I was hungry and you gave Me food; I was thirsty and you gave Me drink; I was a stranger and you took Me in; I was naked and you clothed Me; I was sick and you visited Me; I was in prison and you came to Me.”
Then the righteous will answer Him, saying, “Lord, when did we see You hungry and feed You, or thirsty and give You drink? When did we see You a stranger and take You in, or naked and clothe You? Or when did we see You sick, or in prison, and come to You?” And the King will answer and say to them, “Assuredly, I say to you, inasmuch as you did it to one of the least of these My brethren, you did it to Me.”
Then He will also say to those on the left hand, “Depart from Me, you cursed, into the everlasting fire prepared for the Devil and his angels: for I was hungry and you gave Me no food; I was thirsty and you gave Me no drink; I was a stranger and you did not take Me in, naked and you did not clothe Me, sick and in prison and you did not visit Me.”
Then they also will answer Him, saying, “Lord, when did we see You hungry or thirsty or a stranger or naked or sick or in prison, and did not minister to You?” Then He will answer them, saying, “Assuredly, I say to you, inasmuch as you did not do it to one of the least of these, you did not do it to Me.” And these will go away into everlasting punishment, but the righteous into eternal life.
Matthew 25:31-46
人の子が栄光の中にすべての御使たちを従えて来るとき、彼はその栄光の座につくであろう。 そして、すべての国民をその前に集めて、羊飼が羊とやぎとを分けるように、彼らをより分け、 羊を右に、やぎを左におくであろう。
そのとき、王は右にいる人々に言うであろう、『わたしの父に祝福された人たちよ、さあ、世の初めからあなたがたのために用意されている御国を受けつぎなさい。 あなたがたは、わたしが空腹のときに食べさせ、かわいていたときに飲ませ、旅人であったときに宿を貸し、 裸であったときに着せ、病気のときに見舞い、獄にいたときに尋ねてくれたからである』。
そのとき、正しい者たちは答えて言うであろう、『主よ、いつ、わたしたちは、あなたが空腹であるのを見て食物をめぐみ、かわいているのを見て飲ませましたか。 いつあなたが旅人であるのを見て宿を貸し、裸なのを見て着せましたか。 また、いつあなたが病気をし、獄にいるのを見て、あなたの所に参りましたか』。 すると、王は答えて言うであろう、『あなたがたによく言っておく。わたしの兄弟であるこれらの最も小さい者のひとりにしたのは、すなわち、わたしにしたのである』。
それから、左にいる人々にも言うであろう、『のろわれた者どもよ、わたしを離れて、悪魔とその使たちとのために用意されている永遠の火にはいってしまえ。 あなたがたは、わたしが空腹のときに食べさせず、かわいていたときに飲ませず、 旅人であったときに宿を貸さず、裸であったときに着せず、また病気のときや、獄にいたときに、わたしを尋ねてくれなかったからである』。
そのとき、彼らもまた答えて言うであろう、『主よ、いつ、あなたが空腹であり、かわいておられ、旅人であり、裸であり、病気であり、獄におられたのを見て、わたしたちはお世話をしませんでしたか』。 そのとき、彼は答えて言うであろう、『あなたがたによく言っておく。これらの最も小さい者のひとりにしなかったのは、すなわち、わたしにしなかったのである』。 そして彼らは永遠の刑罰を受け、正しい者は永遠の生命に入るであろう」。
マタイ 25:31-46
This event cannot be the Judgment Seat of Christ because all those at that judgment were saved Christians, and no saved soul can be cast into the everlasting fire prepared for the Devil and his angels. “There is therefore now no condemnation to those who are in Christ Jesus” (Romans 8:1). But “this is the condemnation, that the light has come into the world, and men loved darkness rather than light, because their deeds were evil” (John 3:19). It is the deeds of those who either rejected the light or never consciously knew or understood the light, that are being judged, as to whether they were good or evil.
この出来事は、「キリストのさばきの座」ではありえません、なぜならその裁きは救われたクリスチャンの為であり、救われた魂は悪魔と彼の天使達の為に用意された永遠の火には投げ込まれないのです。
「こういうわけで、今やキリスト・イエスにある者は罪に定められることがない。」
(ローマ 8:1).
しかし、「そのさばきというのは、光がこの世にきたのに、人々はそのおこないが悪いために、光よりもやみの方を愛したことである。」 (ヨハネ 3:19).
それは彼らが光を拒否したか、決して意識して, 自覚して, 故意に知らなかったか、光を理解しなかったか、善か悪であったか否かを、どちらかであるかを判断される行為です。
The author of Revelation says that he saw “the dead, small and great, standing before God, and books were opened”-several books, a lot of books, maybe millions of books. “And another book was opened, which is the Book of Life”-a very important book. “And the dead were judged according to their works, by the things which were written in the books” (Revelation 20:12). These “books” could be their own memories and consciences, or records that God keeps of their words and works. As the Bible states, “The eyes of the Lord are in every place, keeping watch on the evil and the good” (Proverbs 15:3).
黙示録の著者は、彼が見た事を言います。
「また、死んでいた者が、大いなる者も小さき者も共に、御座の前に立っているのが見えた。かずかずの書物が開かれたが、」数冊の本、たくさんの本、多分、何百万の本。
「もう一つの書物が開かれた。これは、●いのちの書であった。」これは非常に重要な本です。「死人はそのしわざに応じ、この書物に書かれていることにしたがって、さばかれた。」
(黙示録 20:12).
これらの「書々」は、神が彼らの言葉や行いを保存し、自分の記憶と良心、または録画である可能性があります。聖書のスコア採点表としての。
「 主の目はどこにでもあって、悪人と善人とを見張っている。」
(箴言 15:3).
Certainly God is able to access people’s memory banks and run through their entire lives, in a fraction of a second if necessary, and judge everything they’ve ever done. So this “opening of the books” might be the Lord reading off everything everyone’s ever done, in order to judge him or her fairly.
確かに神は、人々のメモリバンク記憶銀行にアクセスし、必要に応じて第二の小部分,断片に彼らの全人生を通して実行し、彼らがこれまで行ってきた全てのものを判断する事ができます。したがって、この「書々が開かれる事」は、主が、彼または彼女を判断する為に、誰もが今まで行ってきた全ての事を読み取る事です。
The Word of God states that there will be degrees of punishment just as there are degrees of reward. God is just and God is thorough and judges “according to their works” (Psalm 62:12; Jeremiah 17:10; Matthew 16:27; 2 Corinthians 5:10; Revelation 2:23; 20:13; 22:12). Even “for every idle word men may speak, they will give account of it in the day of judgment. For by your words you will be justified, and by your words you will be condemned” (Matthew 12:36-37). Of those that do get found guilty at this judgment, some deserve to be punished harshly and some deserve to get very little punishment. The worst are going to get plenty of punishment, yet just what they deserve, and no more. God is going to differentiate and judge everybody justly and righteously and mercifully.
神の言葉は、報酬の度合いがあると同じように処罰の度合いもあるという事を言っています。神は正しく、神は完全で、裁判官であります。
「彼らの行いによって」
(詩篇 62:12; エレミヤ 17:10; マタイ 16:27; 第2コリント 5:10; 黙示録 2:23; 20:13; 22:12).
また、「 あなたがたに言うが、審判の日には、人はその語る無益な言葉に対して、言い開きをしなければならないであろう。 あなたは、自分の言葉によって正しいとされ、また自分の言葉によって罪ありとされるからである。」(マタイ 12:36-37).
この裁判で有罪を取得するものの内、いくつかは、厳しく処罰されるに値し、いくつかは非常に少ない罰に値します。
最悪の者はたくさんの罰を与えられ、受けるに値するだけで、それ以上はありません。
神は公正と義と憐れみに満ちていて、詳細に,正確に区別・識別して全員を裁こうとしています。
People will also be held accountable according to how much truth they have heard. Jesus Himself said that they who know the Lord’s will, yet still disobey and do things deserving punishment, shall receive more severe punishment. But those who did not know His will and yet did things worthy of punishment shall receive lighter punishment. “And that servant who knew his master’s will, and did not prepare himself or do according to his will, shall be beaten with many stripes. But he who did not know, yet committed things deserving of stripes, shall be beaten with few. For everyone to whom much is given, from him much will be required” (Luke 12:47-48).
人々はまた、彼らはどれだけ真実を聞いた事があるかに応じて責任を問われます。
主の意志を知っているが、それでも従わずに、罰に値する事を行う者は、より厳しい処罰を受けなければならないと、イエスご自身が述べました。
しかし、まだ主の意志を知っていなかった人で、罰に値する事をした者は軽い罰を受けるでしょう。
「主人のこころを知っていながら、それに従って用意もせず勤めもしなかった僕は、多くむち打たれるであろう。 しかし、知らずに打たれるようなことをした者は、打たれ方が少ないだろう。多く与えられた者からは多く求められ、多く任せられた者からは更に多く要求されるのである。」(ルカ 12:47-48).
So their being “judged according to their works” means that they will be rewarded or punished according to how good they were or how bad they were, and obviously there’s going to be a difference. “For [God] repays man according to his work, and makes man to find a reward according to his way. Surely God will never do wickedly, nor will the Almighty pervert justice” (Job 34:11 -12).
だから彼らは「自分の行いに応じて裁かれ」彼らが報われるか、罰を受けるか、彼らがどれだけ良いか、どれだけ悪いか、明らかに違いがある事を意味します。
「 神は人のわざにしたがってその身に報い、おのおのの道にしたがって、その身に振りかからせられる。 まことに神は悪しき事を行われない。全能者はさばきをまげられない。」 (ヨブ 34:11 -12).
In addition, Jesus also made specific promises of reward to those who helped His disciples.
後半に続く
tobe continue to 2th half