▲Chapter Nine後半,預言者ダニエル9章70週Seventy WeeksDani | Paul Sakamotoのブログ

Paul Sakamotoのブログ

聖書の預言
イエス・キリスト
陰謀
etc.
エロい
❤(^_^)v
宜しくお願い致しますね!






▲Chapter Nine後半,預言者ダニエル9章
70週
Seventy Weeks
Daniel 9
The second half

Messiah
メシア救世主キリスト

西暦30年におけるキリストの受難(十字架刑)は、ダニエル書に500年以上も前に予告されてた正確な年数に達する驚くべき年号、年代の預言※●についてはパート1の前半を読んで下さい!

[meh SIGH uh] メサイア(油を注がれた者)メシア【救世主,キリスト】  神によって油そそがれた者と神の霊によって力を与えられた者、その民を救い出し解放し、彼の王国を確立する者。ユダヤ人の思想では、救世主は、ユダヤ人の王、彼らの敵を倒し、平和と繁栄の黄金時代をもたらす政治的指導者であろう。
キリスト教の思想では、救世主の用語は、罪と死から自由へと自分の民を救い出し、霊的な解放のイエスの役割を指します。

[meh SIGH uh] (anointed one)the one anointed by God and empowered by God’s Spirit to deliver His people and establish His kingdom. In Jewish thought, the Messiah would be the king of the Jews, a political leader who would defeat their enemies and bring in a golden era of peace and prosperity. In Christian thought, the term Messiah refers to Jesus’ role as a spiritual deliverer, setting His people free from sin and death.

The word Messiah comes from a Hebrew term that means “anointed one.” Its Greek counterpart is Christos, from which the word Christ comes. ●Messiah was one of the titles used by early Christians to describe who Jesus was.

救世主の意味のヘブライ語から来ている言葉は「油を注がれた者」そのギリシャのクリストスに相当するものは言葉キリストが来るから、です。
救世主は、イエスが誰だったかを記述する為に初期のキリスト教徒が使用するタイトルの一つでした。

In Old Testament times, part of the ritual of commissioning a person for a special task was to anoint him with oil. The phrase anointed one was applied to a person in such cases. In the Old Testament, Messiah is used more than 30 times to describe kings (2 Samuel 1:14,16), priests (Leviticus 4:3,5,16), the patriarchs (Psalm 105:15), and even the Persian King Cyrus (Isaiah 45:1). The word is also used in connection with King David, who became the model of the messianic king who would come at the end of the age (2 Samuel 22:51; Psalm 2:2). But it was not until the time of Daniel (sixth century BC) that Messiah was used as an actual title of a king who would come in the future (Daniel 9:25?26). Still later, as the Jewish people struggled against their political enemies, the Messiah came to be thought of as a political, military ruler.

旧約聖書の時代には、特別な任務の為に人を任命する儀式の一部が、人に油を注ぐ事でした。このようなケースでの文節では、人に油を注ぐとは、その人には実用的な事でした。
旧約聖書には、メシアが王として記述される事が30回以上使用され(サムエル記下1:14,16)
司祭として、(レビ記4:3,5,16)
族長として、(詩篇105:15)
さらにはペルシャ王キュロス(クロス)についてもです。(イザヤ45:1)。
この言葉も時代の終わりに来る救世主として王のモデルとなったダビデ王に関連して使用されている。
(サムエル記下22:51;詩篇2:2)。
しかし、それはメシアが将来的に来る王の実際のタイトルとして使用されたダニエル(紀元前6世紀)の時までではなかったのです。
(ダニエル9:25-26)
ユダヤの人々が彼らの政治的な敵に対して苦戦していた頃からまだ後に、救世主は、政治的、軍事的支配者として考えられるようになりました。

From the New Testament we learn more about the people’s expectations. They thought the Messiah would come soon to perform signs (John 7:31) and to deliver His people, after which He would live and rule forever (John 12:34). Some even thought that John the Baptist was the Messiah (John 1:20). Others said that the Messiah was to come from Bethlehem (John 7:42). Most expected the Messiah to be a political leader, a king who would defeat the Romans and provide for the physical needs of the Israelites.

新約聖書から、我々は人々の期待についての詳細を学びます。
彼らは救世主が徴シルシを成し遂げる為にすぐに来るだろうと思いました。
(ヨハネ7:31)
そして、彼の民を救出した後、彼は一緒に住んで、永遠に支配すると。
(ヨハネ12:34)
一部の人々は、バプテスマのヨハネがメシア(救世主)だと思いました。
(ヨハネ1:20)
他の人はメシアがベツレヘムから来ていると述べました。
(ヨハネ7:42)
ほとんどの人々は、救世主はローマ人を倒し、イスラエル人の物理的な必要に合わせて提供する政治的指導者、王であると予想しました。

According to the Gospel of John, a woman of Samaria said to Jesus, “I know that Messiah is coming.” Jesus replied, “I who speak to you am He” (John 4:25?26). In the Gospels of Matthew, Mark, and Luke, however, Jesus never directly referred to Himself as the Messiah, except privately to His disciples, until the crucifixion (Matthew 26:63?64; Mark 14:61?62; Luke 22:67?70). He did accept the title and function of messiahship privately (Matthew 16:16-17). Yet Jesus constantly avoided being called “Messiah” in public (Mark 8:29?30). This is known as Jesus’ “messianic secret.” He was the Messiah, but He did not want it known publicly.

ヨハネの福音書によると、サマリヤの女は「私は救世主が来ている事を知っている。」とイエスに言いました。イエスは「あなたに話している私が彼(救世主)です。」と答えました。
(ヨハネ4:25-26)
マタイ、マルコ、ルカの福音書では、しかしイエスは十字架刑まで、個人的に弟子達を除いて、直接的に救世主として自分自身を呼ばれる事はありませんでした。
(マタイ 26:63-64; マルコ 14:61-62; ルカ 22:67-70). 
彼イエスは個人的に 内密に,非公式に,ひそかに救世主としての身分の称号,敬称,肩書きと職務,役目,役割を受け入れていました。(マタイ 16:16-17). 
しかし、イエスは常に公共の場で「救世主」と呼ばれる事を回避してました。
 (マルコ 8:29-30).
これは、イエスの 「救世主の秘密主義」として知られています。
彼は救世主だったが、彼はそれを公には知られたくありませんでした。

The reason for this is that Jesus’ kingdom was not political but spiritual (John 18:36). If Jesus had used the title “Messiah,” people would have thought He was a political king. But Jesus understood that the Messiah, God’s Anointed One, was to be the Suffering Servant (Isaiah 52:13?53:12). The fact that Jesus was a suffering Messiah a crucified deliverer was a “stumbling block” to many of the Jews (1 Corinthians 1:23). They saw the cross as a sign of Jesus’ weakness, powerlessness, and failure. They rejected the concept of a crucified Messiah.

この理由は、イエスの王国は政治的ではなく、霊的という事だからです。
(ヨハネ18:36)
イエスが「メシア(救世主)」を称号, 肩書きに使用した場合は、人々は彼が政治的な王だと思っただろう。しかし、イエスは救世主、神の聖なる者は、苦しみの僕シモベである事を理解していました。
 (イザヤ 52:13-53:12). 
イエスは苦しみの救世主だったという事実 、十字架につけられた救助者. 解放者はユダヤ人の多くにとっては「つまずき」でした。
(第1コリント1:23)
彼らはイエスの弱さ、無力、および失敗の印シルシとして十字架を見ました。
彼らは十字架に磔ハリツケられたメシア(救世主キリスト)の概念を拒否しました。

But the message of the Early Church centered around the fact that the crucified and risen Jesus is the Christ (Acts 5:42; 17:3; 18:5). They proclaimed the “scandalous” gospel of a crucified Messiah as the power and wisdom of God (1 Corinthians 1:23?24). John wrote, “Who is a liar but he who denies that Jesus is the Christ [the Messiah]?” (1 John 2:22).

しかし、初代教会のメッセージは、十字架につけられ蘇ヨミガエったイエスがキリスト救世主であるという事実を中心とします。(使徒行伝 5:42; 17:3; 18:5)。
彼らは神の力と知恵として、十字架刑の救世主の「スキャンダラス 」な恥ずべき, けしからぬ福音を宣言しました。
 (第1コリント 1:23-24). 
ヨハネは「 偽り者とは、だれであるか。イエスのキリストであることを否定する者ではないか。」と書いた。(第1ヨハネ2:22)。

By the time of the apostle Paul, “Christ” was in the process of changing from a title to a proper name. The name is found mostly in close association with the name “Jesus,” as in “Christ Jesus” (Romans 3:24) or “Jesus Christ” (Romans 1:1). When the Church moved onto Gentile soil, the converts lacked the Jewish background for understanding the title, and it lost much of its significance. Luke wrote, “The disciples were first called Christians [those who belong to and follow the Messiah] in Antioch” (Acts 11:26).

使徒パウロの時点で「キリスト」は、略称から適切な名前への、変更の過程にありました。名前は「キリスト・イエス」のように主の名前「イエス」は団体の近い関係の中で発見されました。(ローマ人への手紙3:24)
または「イエス・キリスト」です。
(ローマ人への手紙1:1)。
教会は異邦人の土壌の上に移動すると、改宗者は、称号を理解する為のユダヤ人の背景を欠いていたので、それは、その重要性の多くを失いました。ルカは、「このアンテオケで初めて、弟子たちがクリスチャン[救世主に属し、救世主に従う人々]と呼ばれるようになった。」(使徒行伝 11:26)と、書いています。

As the Messiah, Jesus is the divinely appointed king who brought God’s kingdom to Earth (Matthew 12:28; Luke 11:20). ●His way to victory was not by physical force and violence, but through love, humility, and service.

救世主として、イエスは地球に神の国をもたらす為に、神によって任命された王である。
(マタイ12:28;ルカ11:20)
勝利への彼イエスの方法は、物理的な力と暴力ではなく、愛、謙遜、および奉仕を介してでした。

以上!
※●合わせてパート1、前半も読んで下さい!

that's all!
※ ● with Part 1 together, the first half also please read!

(Nelson’s Illustrated Bible Dictionary, Copyright  1986, Thomas Nelson Publishers)

(ネルソンのイラスト聖書辞典、著作権 1986年、トーマス・ネルソン出版社)

Contents

Introduction
A Captive of Babylon
The Image in the Dream
Three Who Wouldn’t Burn
The Madness of the King
The Handwriting on the Wall
The Lion’s Den
The Beasts from the Sea
The Ram, the Goat, and the Future King
Seventy Weeks
Spiritual Warfare
The King of the North
The Closing Message
In Conclusion

コンテンツ内容

序論, 前置き
バビロンの捕囚
夢の中の像
三人は燃えないでしょう
王の狂気
壁面への手書き
ライオンの巣
海からの獣
ラム、ヤギ、そして未来の王
今回は●七十週
霊的戦い
北の王
締めくくりのメッセージ
結論として

Seventy Weeks | Daniel the Prophet | Books | Countdown to Armageddon

七十週|預言者ダニエル|ブックス|ハルマゲドンへのカウントダウン

から翻訳。

❤❤イエスとは本当は誰だったのか?

親愛なる皆さまへ!
真のHappyと、
❤心の平安と、
天国への、パスポートと搭乗券が確実に欲しいですが?
それならば、
?祈ってイエス・キリストを自分の心の中に受け入れる方法が確実です!

◆「イエスがメシヤ (救い主) であることの
科学的証明!」
(宝より抽出)

❤と、あなたの為の簡単な救い!

 序文
イエスがベツレヘムで生まれる何百年、あるいは何千年も前に、旧約聖書の預言者達は、イエスの来臨を予言していましたが、彼らの予言は「メシヤ、すな わち救い主が来られるでしょう。」などといった、大ざっぱなものではありませんでした。

そうではなく、場所や時や細々とした詳細なども予言するほど具体的だったのであり、 
この世に生を受けた人の中で、それらのすべての事柄を成就した方は、ただ一人、ナザレのイエスだけなのです! 

この簡単なクラスでは、旧約聖書に出てくる、メシヤに関する最も顕著な預言の幾つかを聖書から直接引用して、年代順に並べ、その預言の成就を記した新約聖書の節を載せました。

◆◆イエスとは本当は誰だったのか?
↓クリック!

 「神はそのひとり子(イエス・キリスト)を賜(タマワ)った(プレゼントした)ほどに、この世(あなた)を愛して下さった。 それは御子ミコ(イエス・キリスト)を信じる者がひとりも滅びないで、永遠の命を得るためである。」--ヨハネ3:16--ということを、あなたが信じるためなのです! あなたは信じますか?

神はあなたを愛しておられ、イエスは、あなたの心の扉の外に立って、あなたがイエスのために、その扉を開けるのを待っています。「見よ、 わたしは戸の外に立ってたたいている。 誰でもわたしの声を聞いて戸を開けるなら、わたしはその中に入って彼と食を共にし、彼もわたしと食を共にするであろう。」--黙示録3:20。

あなたは心の中にイエスを受け入れたいですか? もしそうなら、次にあげる簡単な祈りを、心から祈って下さい。
●●●「イエス様、 私のために死んで下さったことを感謝します。私のすべての過(あやま)ちを許して下さい。そして、私の心に入って、私をすべての問題や悩みから助け出して下さい。そして、私が、あなたの御言葉を読み、あなたの愛のことを他の人に告げることによって、あなたと他の人たちのために生きるのを、どうか助けて下さい! イエスの御名で祈ります。アーメン。」

簡単でしょう!これで、あなたはこの地上と天国において永遠に救われています!神様の愛と救いを失う事は決してありません!!
(^o^)v