今、出張でサンフランシスコです。 360ドルの現金を一丁、
所持してホテルに一人で待機しています。どんな危険な出張
だよ!!
 どんだけー!!

俺は前にも言った通り、あるアメリカ長編映画のアシスタント
プロデューサーの仕事を引き受けました。

アシスタントプロデューサー
ってどんな仕事?
と思われている皆さん。俺が教えましょう。 
プロデューサーっていう仕事は映画の製作のトップに
立って、みんなに指示をする役割です。 色々なプロデューサーが
いますが、この映画のプロデューサーはお金の管理から、脚本をまと
める、キャステングディレクターを雇い、オーディションをしてキャスト
を見つける、ハリウッドで活躍するクルー(スタッフ)を見つけてくる、
ロケーションを探す、撮影の時のホテルを探す、ディスカウントできる
所はなるべくする、撮影の時の場所に許可を得る、などなど、色々な人
に指示を出しながら映画を一から製作する役割です。 だから、その
プロデューサーのアシスタントの俺はその全ての映画制作の過程に関わ
って、その全部が上手くいっているかどうかを確認しながら、指示を
プロデューサーから受けて行動するというメチャクチャ忙しい仕事です!!

今まで、監督としての映画制作に関わっていたので、かなり違う種類
の仕事に最初は戸惑いました。 監督も色々とクリエイティブに頭を
使って、大変だと思っていたのですが、プロデューサーも大変ですね。 
かなり勉強になっています。

それで、なぜサンフランシスコにいるかというと、監督とプロデューサー
陣とでのロケハンです。今回の映画はかなり年季の入った
日本人おっさん監督
によるアメリカ映画です。 
まあ、この映画は半分ドキュメンタリーが入った実話なので、今回の
ロケハンでは実在した人間の足跡を追っています。かなり政治的
映画で、映画が完成するまでは内容が言えないのですが、
かなり危険なトピックです。

少しだけ言うと、、
自殺しているとみんなに思われている人間が、実は殺されていたと
したら、、しかもある国の指令で、、

怖い!! 考えるだけで怖い!!!
というか、これはかなりヤバイ!!
言いたいんだけど、映画が完成するまでは言えない!!
あの国は何をするかわからないから。

昨日の夜も監督達とそのある有名な女の人が自殺した場所をずーっ
と探していました。サンフランシスコの下のある田舎の森林地域で
自殺したという事だけがわかっていたので、俺たち4人はそこに
住んでいる人間に手当たり次第、聞きまくり作戦!! 
森の中にずーっとドライブしていって、かなり不気味な雰囲気の田舎街
です。なぜだか、その街にある全ての家やビル、レストランにも
気持ちの悪い猫の絵が描かれてあったり、猫の銅像がたっているという、
狂った感じの猫の街です。
猫の街って、どんなんだよ!!

「あの、僕たちXXについての映画を撮ろうとしている者ですが、XXさん
が自殺した場所を知っていますか? このあたりのはずですが、、」

と住民の方達に聞くと、ほぼ全員が

「このあたりは殺された死体がごろごろ見つかるから、どれがどれなの
か、わからない。」という答えが。 

えっ!! ちょっと!! それってどういう事!? 

探しても、探しても、その特定の自殺場所が見つからず、だんだんと周り
が暗くなって行きました。正直に言います、俺はかなりの恐がりです。
その日本人おっさん監督の顔がヤクザなので、怖い監督だなあと思い、
ずーっと彼の事を恐怖していたのですが、そのおっさんがエンジェル
に思えてくるほど、だんだんとこのシチュエーションが怖くなりました。
どの場所も自殺できる、誰にも見えない、自然に囲まれた所なので。

半分あきらめかけていた時に、ちょうど俺たちの車の前に郵便局の
おっさん
が!!これだ!!と思い、さっそくその郵便のおっさんに
聞くプロデューサー達。

それで、わかりました、、彼女が自殺した場所が。

車でフリーウェイ沿いのとても運転していては見えない、はずれの道。
不気味なレストラントの下にある、車が一台やっと通れるくらいの、
森の奥のある細い小さな道で、夜中の4時ごろ、彼女は一人で、車を止
め、銃をくわえて、自分の頭をぶち抜いたそうです。

異様な雰囲気でした。この奇妙な暗い場所で、本当に彼女は自殺を
したのか?他にも全然、美しく、ロマンチックに死ねる場所がいっぱい
あるのに、、

俺は別に霊気が強いわけではないのですが、なぜだか吐き気がして
きました。だれかに見られているような感覚。 何か、得体の知れない
者が森の中に潜んで俺たちをじーっと見ているような感じがして。 
正直、本当に怖くて、泣きそうになっていたところ、ヤクザなおっさん
監督の一言が。

「よし、夜の4時にまたこの場所に来て、カメラを回してみよう!」

えええ~~!! イヤ、イヤ、イヤだあ!!!! 速攻でこの仕事を
やめて、ロスに帰りたくなりました。

でも、仕方が無く、俺たちはホテルに帰り、少し睡眠をとった後、真夜中
の4時にその場所に戻って行きました。暗くて、寒いよお~!

監督がカメラを回して、俺が運転して、彼女が自殺したあの夜と同じよう
にあの場所に入って行こうとしました。 そこで、また監督の一言が。

「オッケー、俺がカメラを回しているので、北村君、彼女がやったよう
に車で一人で奥に入って行ってくれ。 あと、彼女がしたように、
この銃を口にくわえる所まで再現してくれ。」

おいおい、日本のおっさん、この俺様天才ハリウッド若手監督に何を言う
ねん!! ぶっ殺すぞ、コラア!!
とは言えずに、仕方が無く、俺は一人で真夜中の真っ暗の道にゆっくり
と、あの彼女が自殺したその位置に、運転して行きました。 
俺の片手には昨日買った、彼女が自殺に使った同じ銃が、握られていまし
た。 後ろには、凍えて震えているプロデューサー達が遠くに見えます。

同じ時間で、同じ場所で、深い森の暗闇に隠れた、誰にも見つけられない
場所で、俺は彼女が一人で何を思っていたのだろうと考え始めました。

その時です。 俺の後頭部がズキズキと痛くなりだしたのは。
これはヤバイと思った俺は、必死に祈りまくりました。

おじいちゃん、俺を助けてくれ!! 

俺は必死に、死んだおじいちゃんに助けを求めていました。
なんとなくですが、おじいちゃんが守ってくれているような
気がしました。

「俺の孫に手を出すな!」

監督がようやく俺の車に近づいて、カメラを助手席側の窓の外から
回しています。 俺はシュミレーションを監督に見せるために、
その銃を口の所に持って行きます。

あれ? 何かが変だぞ、、 この種類の長い銃を口の所に持ってくる
のは、かなり不自然です。本当に彼女はこの場所に一人でいたのか、、
実は、あるもう一人の人間が彼女とここにいたとしたら、、、
自殺に見せかけて、、

その時でした! 後ろに俺たちの知らない車が急接近して来たのは!!
まさか、「あいつら」か!!??

と恐怖していたら、その場所をチェックしに来た、水道局の人間でした。
こんな時間に、人なんていない場所に、俺たちアジア人がのそのそと
出て来たので、水道局の人はかなり恐怖していました!(笑)
しかも、最後にヤクザ顔の監督が出て来た時は、さすがのアメリカ人の
彼もかなりヤバイと思ったはずです。

結局、これは自殺じゃないんじゃという、もやもやとした思いと共に、
監督とプロデューサーはLAでキャステイングをしにいかなければいけ
ないので、LAに飛行機で帰って行きました。 更なる調査の為に、
俺を一人で残して。 俺には監督とプロデューサーから命じられた
一つの仕事をやり遂げるまでは帰る事はできません。 

「明日、俺たちが実は彼女を殺したんじゃないかと思うある国の団体の
事務所に行って、やつらが売っている本や資料を手に入れてこい。」

おいおい、俺は007かよ!!!!!

空港へ監督達を車で見送った俺に、監督が帰り際に一言俺に言いました。

「北村君、、まあ死ぬなよ!」

おいおいおい!!! どんだけー!!!

(続く、、)






I am in San Francisco for business trip right now. I am staying in a hotel
room by myself and I have 360 dollars in cash and a gun. What kind of
dangerous business trip is this!! What the fuck!!

Like I said before, I recently got a job as an assistant producer for a
feature film. I will tell you what kind of job an assistant producer does to
people who do not know it. Producer is the one who will be the top of everybody
and give everybody a job to do to make a movie. There are so many kinds of
producers but basically producers take care of the money, get the finished script,
hire a casting director to find the cast, find the crew,look for locations, look for
a hotel when we go shoot out of town,
try to discount everything, get permit for location,etc..They have a role to give
order to various people and make the movie from nothing! so as an assistant to
a producer, I am in every aspect of filmmaking and I make sure everything is
going smooth, and I do anything my producers order me to. It is a crazy busy
job!!

I have been a part of filmmaking as a director so I was kind of confused in the
beginning. I thought directing is very touch job since you have to use your
creative brain all the time, but producing is pretty big job. I am learning a lot.

The reason why I am in San Francisco is that I am doing the location scouting
for the movie with our director and producers. It is an american film directed
by an old experienced Japanese director. It is a part documentary film and it is
based by a real event. so we have been following the footsteps of this person
who really existed in this location scouting. It is very political film and I can not
tell what the movie is about till it gets completed. It is that dangerous film to
make politically..

I will tell you little bit about it. What if this person, who everybody thinks has
committed suicide,was murdered for a political reason of this one country..

It is scary! Scary to think about it! This is fuckin' dangerous!!
I really want to say what the movie is about but I can not say it till the movie
getscompleted!! We do not know what kind of action "that country" will do
once they find out that we are doing this..

Last night, the director, the two producers and I have been looking for a
exact place where this famous lady committed suicide. We know she did it
in the country side area of the south San Francisco. so we were just asking
around everybody who lived there to find the location. We had to drive into
the forest area to get to this town. The town is very weird. Every houses,
buildings and restaurants have this creepy cat drawings on it, and there are
lot of cat statutes in the town. So weird!! Cats town!! What the fuck is this
cats town!?

We asked everybody "We are making a movie about "xx" and we are wondering i
f you know where this lady "xx" have committed suicide in your town?"
Then everybody there answered "We do not know which one you are talking
about cause we get a lot of dead bodies dumped in the forest.." What!? What
do you mean by that!?

We kept looking and looking but we could not find her suicide location.. It was
getting dark. Honestly, I am kind of person who get scared all the time. Our
Japanese director has a face like a Japanese Gangster "Yakuza" and I had
been scared by him but even he started to look like an angel, compared to
how I was scared in this kind of situation. We were surrounded by the places
where anybody can find it easy to commit suicide in. Nobody can see it cause
it is totally surrounded by it's nature..

When we were this close to give up, we saw a post office man walking in front
of our car. So we asked him if he knew anything.

Yes!! He knew!! Now, We found out where she killed herself!!!

It was a small side street from freeway 17. It was kind of street everybody
can not find while driving.. It was a narrow street where only one car can go
though, in the deep deep forest. She came in there around 4AM by herself,
parked her car, put the gun in her mouth and blew off her face.

It was very weird and creepy vibe in there. Did she really kill herself?
There are so many different places that are more beautiful and romantic
for suicide..

I am not a kind of person who feel ghost at all but I started to feel little sick.
I felt like I was being watched. The feeling of someone unknown who is staring
at us from the deep forest. Honestly I was so scared that I wanted to cary!
Then, the director said,

"OK! Let's go back to this place again at 4AM, the time when she committed
suicide! Let's film it for our record!"

What!!?? NO,NO,NO!! I seriously just wanted to quit this job and go back to
LA.

What the hell..We went back to the hotel, had some sleep, then we came
back to this location at 4AM! So Cold! So Dark!

The director got his camera and started filming. I drove the car and we
went into the little street just like she did. Then the director said,

"OK! I will be shooting this. Hey Mr Kitamura, please drive further by
yourself just like she did. I want you to act like her with this gun! "

Yo,Yo,YO!! Japanese motherfucker! DO you know who the fuck I am!?
Asking me what!?.....OK! Fine! I slowly drove into the darkness, to the
exact spot where she killed herself. I was holding the exact same gun
she used on my right hand. I could see the producers who were shaking
from the coldness of the night.

In the same place, at the same time, in the place of the deep forest
where nobody can find, I started to wonder what she was thinking by
herself at the night.

Then, the back of my head started to hurt! I felt really dangerous about
t so I started to pray.

"My Grandpa! Please save me!!"

I was asking for help to my grandfather who has passed away long time
ago.I felt like he was saving me for some reason.

"Don't touch my grand son!!"

The director finally came up to the car and started to shoot me outside
from the passenger side. I put the gun into my mouth to show the situation
for the director.

??? I felt strange about it. It just felt not natural to put this kind of long
heavy gun to the mouth. Did she really drive here by herself? What if
there was somebody else she was with?...What it this was not a suicide..

All of a sudden, This car we do not know came up behind up behind us!!
Is that "THEM"!!??

I was so scared! but it was a water district company guy who came here
for a check up of the area. He was scared to see 4 strange asian guys
doing some mysterious thing in this place where no body usually go at 4AM!!
haha!
He probably felt his fear when our Yakuza looking director came out finally.

Our producers and director left San Francisco today with the feeling of
slight suspicion about her death. They had to go back for the casting in LA.
and They left me here for further investigation!! What the fuck!!
I can not go back to LA till I compete this one mission they gave me.

"Go to the secret office for the group of this certain country
(I can not say which country at this point) and get the books and the
information they are selling."

What am I 007?

When I was saying good bye to them at the airport, the director said,

"Mr Kitamura, do not die!"

Wait a second!! What the FUCK!?

(to be continued..)