先週の週末の話。 なんと、俺が大ファンで毎月読んでいる映画雑誌
「映画秘宝」の編集とライターをしている
ジャンクハンター吉田
さんが彼の奥さんと一緒にロスに取材で
来ていたので、一緒に仕事して遊びました! 
彼が編集長をやっている映画秘宝.COM http://www.eigahiho.com
に俺が日本での俺の映画「I'll Be There With You」の配給を助けてもらおうと
メールしたのですが、すぐに編集長直々にメールが返ってきて、
「北村監督に凄く興味がある」「ちょうどロスに取材に行く予定だから、
北村君の取材もしたい!」と言ってくれたんだ!! 凄く嬉しかったあ!!
吉田さんは本当に良い人で、マジに最強の修羅場をくぐった人で狂っている
から最高に面白い!! でも、俺も狂っているから逆にリラックスできるんだよね。
奥サンも優しい美人の方で、さすが吉田さんと思いました!!

吉田さんが俺にパスを買ってくれて、入場できたんだけど、
スターウォーズの30周年記念の「Star Wars Celebration IV」
というビッグイベントがこのメモリアルデイの週末に行なわれていました!!

ダウンタウンのL.A. Convention Centerに全世界のスターウォーズファンが集結し、
コスプレし、映画に出ているキャラクターを演じた様々な役者さんたちからサインを
もらったり、マニアックなグッズやアイテムを売っていたり、
もうマニアなオタクの狂宴会が 行なわれていました!!


吉田さんがその場で取材していたのは、なんとLUNA SEAのギタリスト、
SUGIZO
さん。SUGIZOさんはマジ真性のスターウォーズオタクでした! 
俺は高校の頃にLUNA SEAが大好きで、もちろんSUGIZOさんの事もしっていたけれど、
まさかここまでのオタクとは!! ビジュアル系オタク!! 
スターウォーズのマジでマニアックなうんちくを語りながら、うへうへ言いながら
一人のファンとして出演者のサインを貰っていました!! 俺も吉田さんからビデオカメラ
を渡され、SUGIZOさんに密着して撮るというメディアな仕事をさせてもらっ
て、凄く勉強になった! でも、俺がSUGIZOさんと同じ席で面と向かってメシを食べて
いるなんて高校時代には全く想像できなかったなあ。 
吉田さん夫婦とすっかり仲良くなった俺は最終日にみんなで
ディズニーランド
に行ってきました!! 楽しかったなあ! 
吉田サン達が帰られる朝には俺へのインタビューも行なってくれて、
凄くうれしかった! 映画秘宝.COMにアップされる予定だから、楽しみにしていてね!
これからも吉田さんが俺という映画監督を日本のみんなに紹介してくれる、
プロデュースしてくれるという事なので、マジで期待しています!! 

吉田さんに紹介されて、一緒にメシを食ったのは、ここアメリカで俺のように長編映画を
撮った光武蔵人監督。彼とは最初はマジでライバル状態でもう
敵対関係
かよっ!!てくらいバチバチと火花を散らしていたんだけど、
ちゃんと話し合った結果、もう今は共同戦線を張って、
一緒にハリウッドで勝負している監督として頑張ろうと誓い、俺は嬉しかった。
彼の映画「モンスター」が日本で配給されているから、ぜひ見てね!!
http://www.kurandomitsutake.com/monstersdontgettocry/


最近は本当に忙しい!! 今、ある非常に政治的な映画が日本人監督によって
ここアメリカで撮られようとしているんだけど、その映画に
アシスタントプロデューサー

という形で参加する事になりました!! 今はクルーとキャストを探している段階で、
昨日、一昨日とキャスティングをして大忙しだったよお! ざっと100人以上、
役者さん達に会いました。 そこで出会ったのがキャスティングディレクターの
高田ゆみ
さん。

彼女はクリントイーストウッド監督の「硫黄島からの手紙」を手掛けたこともある、
かなりやり手の方です。しかも美人! 俺が一番感銘を受けたのは彼女は役者さんに
凄く優しい事。 俺も役者としてオーディションに時々行くんだけど、ここまで優しくて、
俳優さんを尊敬してくれるキャスティングディレクターはあまりいない。 ちゃんと毎回、
役者の演技が終わると「グッドジョブ」と言って、繊細なアクターの心を和らげてくれる
のはいいなと思いました。 これからもお仕事を一緒にしてみたいと思わせる素敵な方でした。

それにしても、今年に入ってからいろいろな有名人やビッグなアーティストの方に
紹介され、仲良くしてもらえているのは凄く幸せです。 
3月に押尾学さんと矢田亜希子さんを紹介され、かなり仲良くしてもらった
の皮切りに(押尾さんは想像とは違い、凄く礼儀の正しい繊細なナイスガイだった! 
俺は彼の事を尊敬しています。 アッコさんは正直最高です。メチャクチャいい感じで、
同級生みたいに話しやすい人でした!)、4月の終わりには鈍牛倶楽部の社長の国実さんや
園子温監督と仲良くなり、それから5月の終わりにはジャンクハンター吉田さんと
ディズニーランドに行ったり、高田ゆみさんとお仕事したり。

こうやってビッグな方と毎月出会っている俺は
「あれ!? 俺っていつの間にかセレブ
なんじゃないの?? 間違いない!!」
という錯覚に
陥っちゃいます。(笑) そんな事は全然ないんですが。

まあ、心の底では一番ビッグなのはこの俺だ!!
という自信でやっています。

応援してね!!



ジャンクハンター吉田さんと!!
With Junkhunter Yoshida!!


I am sorry I have not written in my blog at all! I know you feel little sad when you go
to my blog and find nothing new..


So there is this favorite movie magazine from Japan which I read every month.
It is called "Eiga Hiho" (it means Cinema Treasure).
Junkhunter Yoshida
,who is one of the editors and writers for the
magazine, came to LA with his wife for just only three days for his work. I
worked and played with them together!! He is also the editor for the website
http://www.eigahiho.com and I e-mailed him around three weeks ago to seek help
for distributing my film "I'll Be There With You" in Japan. As soon as I sent the e-mail,
he e-mailed me back and said "I am very interested in you" and
"I am going to Los Angeles soon so I want to interview you!" I was so happy!!
Junkhunter Yoshida is such a fun and interesting guy because He has experienced some
crazy situations
in his life. He is a crazy guy just like me!!
and I guess that is why I can relax with him. His wife is very kind and beautiful
and I was totally impressed by him!


Mr Yoshida bought me a pass to get into a huge event
"Star Wars Celebration IV"
on this Memorial day weekend! I
t was Star Wars's 30 years anniversary this year and All the crazy fans from all over the world
got together in this event. Those crazy Star Wars fans were dressed as
characters and getting autographs from the various actors who played in the movie.
There was also a huge shopping both where they can buy all kinds of toys and the
lightsabers. It was a crazy party for crazy star Wars fans!!

The reason why Mr Yoshida came to this event was to follow and do a report about
Japanese Rockstar, Sugizo of Luna Sea, who is unbelievably a crazy Starwars fan.
I loved his band luna Sea when I was a high school kid in Japan. I could not believe how crazy
he is about the movie. He was talking about the details about the film which I had no idea about
and going around to get autographs and toys!! Mr Yoshida gave me a video camera so I was
following him everywhere to shoot the actions as a journalist and I learned so much!!
Oh my god! I could not believe that I was eating lunch in front of sugizo in the same table!
I could never imagined it when I was a high school kid. I became really good friends with Mr
and Mrs Yoshida so We all went to Disney Land together!! It was so much fun!

Mr Yoshida did a interview to me and that made me so happy!! That interview will be
featured in the website soon so please enjoy!! Mr Yoshida promised me to introduce me to
Japanese audiences big time so I am pretty excited!!

Mr Yoshida also introduced me to Kurando Mitsutake who is also the Japanese
director who did a feature in the USA just like me! At first, He and I did not get along at all!
We were talking shit to each other when we were eating dinner together but at the
next day, we talked and decided to help each other since we are both the Japanese directors
who are surviving in Hollywood. I was happy that we got united finally.
You can check out his movie " Monster don't get to cry" in Japan so please check it out!
http://www.kurandomitsutake.com/monstersdontgettocry/

man, I am so busy lately! Right now, we are doing pre-production for a feature film which will
be directed by a Japanese director and will be shot in the USA. It is such a political film!!
I joined the team as an assistant producer!! We are looking for the crew and
the cast right now. Oh man, Yesterday and the day before yesterday was such a crazy busy days!!,
because we were doing the casting session. We saw more than 100 actors.

The casting director was Yumi Takada who did the casting for "the letter from Iwo-jima" by Clint Eastwood. She is a hard worker and also a beautiful lady!
I was very impressed by how kind and respectful she is to actors. Everytime an actor finished
a cold read, she says "good job!" and make him/her feel better. Yes! The actors are sensitive!!
She was a very nice person who I would like to work with again!


I have been meeting and becoming friends with big time people from Japan every month this year.
I met the Japanese superstars, Manabu Oshio and
Akiko Yada and became friends with them on march. I met the president Kunizane and
the director Sion Sono at the end of April. I went to Disney land with Junkhunter Yoshida
and worked with Yumi Takada!

I started to think that may be I am a celebrity myself!
haha! But no, I know I am not yet.

But deep down inside, I am confident that I am actually
the biggest motherfucker of all of them!! haha!

Thanks for your support and love!!