5:10am!!!

Getting up early to see sunrise from a balloon.

朝5時10分(笑)早起きして気球から日の出を見に。


Going to the balloon, 25 minutes from our hotels.

気球へGO!ホテルから25分。


But due to technical issues, the balloon doesn't fly 😂😂😂😂 instead of the balloon experience, I negotiated with the staff and we got a pass to lounge area for the beach.

しかし、機材トラブルで飛ばす😂😂

気球体験の代わりにビーチへのアクセスパスをもらいました。


The balloon that was going to fly. 

飛ぶはずだった気球。


We enjoyed sunrise with a cup of coffee.

とりま、コーヒー飲みながら日の出を楽しみました😂


Coming back to the place of meeting, we started to dance in the opening session of the main platform. I always dance. 

会議場に戻り、オープニングセッションでBGMに合わせて踊ります。いつも踊ってます(笑)


Go be kind. 

親切でいよう。 


"True wealth is not in our wallets, it is in our hearts."

本当の高さは、財布の中ではなく、心の中にある。


Hit home.

刺さりますね。


MDRT president, Carol Cheng

One second, just one second determines your life. 

MDRT会長、キャロル

1秒、たった1秒が人生を決める。


Jensen Siaw

He showed up also in GC Singapore 2023.

ジェンセン=ソー

シンガポールのグローバルカンファレンスでも登壇していました。


In this meeting, his lesson was about handling objections.

今回のミーティングでは、彼の講演は反対処理に関するものでした。


The main platform has ended. We grabbed lunch quickly. 

メインプラットフォームが終わり、さくっとランチ。


Incredible!! I got fix chocolate!! My daughter wanted me to buy them in Dubai. But I found it's difficult to getting even for people live in Dubai.

信じられません。いわゆるドバイチョコレートをゲットしました。娘がドバイで買ってくるようにお願いされていたのですが、相当買うのが難しく(ドバイの人でもなかなか買えないらしい。)



Then, I asked my friend in Dubai who is also TOT member. I met him fot the first time in Santa-barbara. And became friends.

なので、ドバイに住んでいるTOTの友達にお願いをしました。彼とはサンタバーバラのTOTミーティングで友達になりました。


Rickson! I really appreciate.

リックソン、本当に感謝しています。


12:15pm it's PGA time. 

We are a very international team that consists of India, China, and Japan.

お昼の12時15分BGMの時間です。非常に国際的なチームでした。インドと中国と日本。


We translated  each other using Google translation.

Google 翻訳を使ってひたすら翻訳しながらコミュニケーション。


Afternoon, it was time of focus sessions.

In this conference, there is no Japanese focus session speaker.

午後からは文化会の時間でした。今回は日本人の分科会スピーカーは1人もいません。


PGA Reception.

I can't be more grateful for PGA. Because a lot of relationships started PGA. The guy on the right side is Piotr from Poland. I met him for the first time in Sydney 2022 Global Conference. I was sitting the forefront of the main platform, he was standing in front of me, he was PGA. And he talked to me "How did you achieve TOT?" Seeing my badge.

PGAセプションPGAには感謝しきれない。様々な出会いがここから始まった。右側の男性はポーランドから来たピョートル。2022年のグローバルカンファレンスシドニー大会で初めて会いました。私はメインプラットフォームの最前列に座っていて、彼はPGAとして私の前に立っていました。彼が私に話しかけてきたんです「どうやってTOTを達成したのですか」そう、私のバッチを見ながら。




My colleague, Yoshiko got the best worker!

同僚がPGAベストボランティア賞を獲得しました。


Congratulations 🎉

おめでとう〜



MDRT Global Conference has only one day to go tomorrow. We are going to enjoy it until we came back to our home.

グローバルカンファレンスもいよいよ明日が最終日。家に帰るまで楽しみ尽くします。