Good morning MDRT!

Today, I'm going to serve as yesterday.

Almost same time schedule as yesterday.

MDRTの皆さん、おはようございます!

今日も昨日と同じように務めます。

昨日とほぼ同じタイムスケジュールです。


Main platform, connexion zone, focus sessions!

メインプラットフォーム、コネクションゾーン、フォーカスセッション!


Wow! I was in the instagram page of MDRT.

I love getting a part of annual meetings voluntarily.

ワオ! 私はMDRTのインスタグラムのページに出てました。自主的に世界大会と一つになることが好きなんです。


Main platform began at 8am.

I always dance  in the forefront of the venue.

メイン・プラットフォームは午前8時にスタート。

私はいつも会場の一番前で踊ります😆


That's exactly what I used to be afraid. How I will be judged is the most part of my conscious. How have I changed? 

それこそ昔は怖かったこと。自分がどう見られるか?が一番意識するところでした。 私はどう変わった? 


Carol Cheng. The MDRT president 2024.

今年の会長、キャロル=ケン


Joel Zoff.

He performed in the TOT meeting in Naples 2023. At that time, I really couldn't understand his fast English. But this time, I feel my improvement.

ジョエル=ゾフ 

彼、TOT会議にもいましたエンターテイナー。その時は彼の英語が全然聞き取れなかったんですが、今回は進歩を感じました。


That's amazing. Tim Grover!!

なんてこった!ティム=グローバー!


Coincidentally, I bought his book by recommendation from an English teacher of online English conversation school. I read his book on a plane heading for TOT meeting in Naples. 

偶然、オンライン英会話の先生のすすめでこの本を買って、ちょうどTOT会議にいく飛行機で読んたんですよね😆


I feel some important themes in annual meetings. For example, aim for outstanding, delegation, whole person, like that.

世界大会ではいくつかの重要なテーマを感じる。 例えば、「卓越を目指す」「任せる」「ホールパーソンコンセプト」



In this conference, I felt clear messages "Be different" "Know thyself, becomes true yourself". I love that.

今回の会議では、「異なれ」「汝を知り、本当の自分になれ」という明確なメッセージを感じた。 大好きですそういうの。


Lunch at Mcdonald's.

I found Mr. Izuki there and got into spontaneous conversation. That's MDRT Magic, right?

マクドナルドで昼食。フードコートで伊月さんを見つけ、自然に4人でランチディスカッションに。 MDRTマジックですね。


Here, we are going to get down with PGA day 2!!

Fourteen members plus help 2 members from day 1 gathered and volunteered for Japanese attendees eagerly.

PGA2日目の模様をお伝えしよう!

14人のメンバーと1日目からヘルプメンバー2名が集まり、日本人参加者のために熱心にボランティア活動を行いました。


Connection that is brought by PGA activity is the most significant opportunity in the annual meeting.

PGAボランティアによってもたらされるつながりは非常に重要な機会です。


Fun fun fun!!

いやー楽しいですね!


Thank you guys!

That's awesome!

ありがとうございました。最高でした!


5:30pm PGA Reception party.

Am I on side to be celebrated? No, opposite.

Thank you PGA! 

17:30 PGAレセプションパーティー。

私は祝われる側?いえいえ、逆です。

本当にありがとうございます。



Legends of Sony life

ソニー生命の重鎮の方々と。


2011年この業界に入ったときに、福地さんの本たくさん買って読みました。


8:00pm(Japan chapter evening)

MDRT日本会主催のパーティーです。


9:00pm PGA AWARD

Noriko in my team was selected as the best PGA.

私のチームの小林さんがベストPGA賞をいただきました!


It was a super international PGA award.

The are Korean speaks Japanese, Malaysian speaks  Japanese, Japanese speaks English, Japanese speaks French, Singaporean speaks in Mandarin.

すごく国際的なPGAアワードでした。日本語を話す韓国人、日本語を話すマレーシア人、英語を話す日本人、フランス語を話す日本人、マンダリンを話すシンガポール人ꉂ🤣𐤔


That's awesome.

すげーわ


It will be the last day of the annual meeting tomorrow. It's gonna be a fun.

明日が大会最終日です。面白いに違いない!