The first morning in Naples. Five km run&walk event was held by MDRT. I got to the venue earliest then I got No.1.

ネイプルズ最初の朝。MDRT主催の5kmラン&ウォークイベントが開催された。会場には一番早く着いた。


Wow, everyone is TOT. Amazing.

全員 TOT、信じれん、、、


I ran 5km. In order to avoid getting shoes sandy, I ran with bare feet. Running without shoes on sands was exhausting. But I realized there is no competitor. We are all peers. It's not fight against others but myself.

私は5キロ走った。靴が砂まみれになるのを避けるため、素足で(笑)砂の上を靴なしで走るのは疲れました、、、でも、走っているとライバルなんていないことに気づいた。私たちはみんな仲間なのだ。他人との戦いではなく、自分との戦い。


Runners and walkers of the event can get T shirts as a memorial souvenir. 

この大会のランナーとウォーカーは、記念品としてTシャツを手に入れることができる。



Next, I attended a tour which we go to a historical island known as Mound key. 

次に、マウンド・キーと呼ばれる歴史的な島に行くツアーに参加した。


Rickson from Dubai became my friend in Singapore. I met him in TOT reception there. He is a prominent runner as well as TOT. He was the by far fastest runner in the morning.

ドバイ出身のリクソンはシンガポールで私の友人になった。彼とはTOTのレセプションで会った。彼はTOTだけでなく、屈強なランナーでもある。朝ランはぶっちぎりの一位でした。


With Japanese top life insurance agents. All of them are legendary. 

日本のトップ生保代理店の方々と。全員が伝説的です。


I was about to get cramp due to the run in the morning. 

午前中に走ったせいで、攣りそうでした(笑)


What kind of rich people do own such a luxurious house? It seems to cost at least 1 million USD.

いったいどんな金持ちがこんな豪邸を所有しているのだろうか?少なくとも100万ドルはしそうだ。



A lunch with friends. All are belonging to agencies except me. I was able to acquire several information which is about investment or real estate in America or international affairs or what methods of selling life insurance are catching on.

仲間たちとのランチ。私以外はすべて代理店に所属している。アメリカの投資や不動産、国際情勢、生命保険の販売方法など、さまざまな情報を得ることができた。




I think these information can't be known if you work for one life insurance company exclusively and unless you step out of your zone. 

これらの情報は、一つの生命保険会社に専属で勤めている人なら、自分のゾーンを飛び出さない限り知ることができないと思う。



After lunch, I went around shopping mall and bought an English book. I make a point of buying one English book at one journey abroad. I confine these books to kind if personal growth. I live it.
昼食後、ショッピングモールを回って英語の本を買った。私は海外に行くと、必ず1冊は英語の本を買うことにしている。買う本は自己成長の本にしています。


After taking a nap, a welcome party started from 6:30pm. Everyone sat around round tables and networked and discussed.

仮眠をとった後、午後6時半からウェルカムパーティー。まさしく円卓を囲んで、ネットワーク作りやディスカッションをした。


Solomon Hicks.

I never go back to Japan without greeting him when I saw him in MDRT meetings.

ソロモン・ヒックス

MDRTの会合で彼を見かけると、挨拶せずに日本に帰ることはない。


I asked him "How can I become a fantastic speaker who motivates and inspires like you."

こう質問しました。「どうしたらあなたのようにモチベーションを起こさせ、インスピレーションを与える素晴らしいスピーカーになれますか?」


He said "Practice, practice, practice."

彼は "練習、練習、練習 あるのみ"

と言いました。



Tony Gordon!!

The most legendary life insurance salesman all over the world had come here. 

トニー・ゴードン!

世界中で最も伝説的な生命保険のセールスマンがここに来たのだ。


I asked him "I admire your history that you had motivated tons of members in this industry and you had made tremendous numbers of MDRT and COT and TOT. I want to be like you. How can I become like you?"

私は彼に尋ねた。「私は、あなたがこの業界で何人もの会員の心を震わせ、MDRTやCOT、TOTを驚異的な数作ってきた歴史を尊敬しています。私もあなたのようになりたい。どうしたらあなたのようになれますか?」


He said "You are you, not me. So you don't have to be me. You justtell your own story."


「あなたはあなた、私ではない。だから私のようになる必要はない。自分の物語を語るんだ」。



How profound,,,,

なんて深いんだ、、、、


I told him my story that I lost my father and my family was protected by life insurance.

私は父を亡くし、私の家族は生命保険で守られた、と話をした。


With Japanese TOTs. Discussion continued before 11pm.  Starting tomorrow, the meetings includes study sessions start off in full swing.

日本人TOTと。ディスカッションは23時前まで続いた。明日から本格的に勉強会が始まります。