Monday  morning!

Why are we wearing orange shirts?

It's distributed to TOT members.

It's easy to recognize TOT members, normal MDRT members and COT members can ask TOT about anything.


月曜の朝です!

なぜオレンジシャツを皆着てるかというと、TOTと認識しやすいようにTOTに配られているのです。一般MDRTメンバーやCOTが気軽に質問できるように。


Of course, I volunteered as a PGA of main platform traffic. Enjoyed dance & encouraged people!

もちろん、今日もメインプラットフォームのボランティアでした。ダンスを楽しみ、ワイワイやりました。


MDRT friends are  awesome!

One of my JPN friends, Mr. MItsui gave a fantastic speech "Journey to the Top of the Table starts from PGA"


友人がカッチョよかったです。

"PGAから始まるTOTへの道"

三井さん、素晴らしいスピーチでした。


His speech was really good.

I met him for the first time in Sydney in 2019.

非常に良いスピーチでしたが、彼と初めて会ったのは2019年のグローバルカンファレンスシドニー大会。


The last day, COT and TOT discussion was held in early morning (7:30am〜). However, only he and I showed up there. That's the reason we became intimate quickly 😆

(He was TOT already at that time.)


最終日にCOTTOTのディスカッション会があったのですが、早朝すぎて(7:30〜)誰もおらず私と三井さんだけでした(笑)それで仲良くなりました。三井さんは当時からTOTでした。


In the next year, I became TOT thanks to him.

その翌年に、私はTOTになれました。


Lunch!

I had few time I was able to eat lunch like this.

ランチです。こんな風にランチを食べる時間は他の日はほとんどありませんでした。


Monday evening.

COT/TOT reception was held.

月曜の晩、COT/TOTレセプション。


TOTs and COTs were exchanging their idea, knowledge, and methods. Awesome.

COTとTOTが意見・知識・手法の情報交換、すげえっす。


Monday night.

Mr. Mitsui held a drinking party.

月曜夜、三井さん主催の三井会。


There were people who are on behalf of Japanese life insurance industry.

日本の生命保険業界を代表する顔ぶれです。


We got satisfied. 

サイコーでした。


Tuesday morning.

Today I have no time to eat breakfast and lunch.

I rushed to buy some food in a supermarket.

火曜朝、今日は朝ごはんも昼ごはんも食べる時間がありません。早朝から買い出し。


PGA of MP traffic gathered 7:00am.

MP begins at 8:00am and doorways open 7:30.

メインプラットフォームのPGAは7時集合。

8時開始で、ドアオープン7時半です。


We became ushers who really invite members to fantastic MDRT world!

我々が道案内人になり、MDRTメンバーをMDRTの素晴らしい世界へ誘導します。


In addition to PGA of MP & Registration, I joined a focus session traffic.

会議登録とメインプラットフォームのPGAに追加で分科会のトラフィックもやらせていただきました。


One of my mentors of MDRT world, Chie Yazawa gave me an opportunity to serve here. And Brad Brain, Canadian great MDRT friend, is an assistant director of the task force. 

私のMDRTの国際メンターの1人矢澤さんがここで仕事する機会をくださいました。カナダ人のステキなブラット=ブレインはこのタスクフォースのADです。


So fun! 

めちゃ、楽しいです。


Ah! Instagram of MDRT posted my dance 🕺 

おっと、MDRTの公式インスタに私のダンスが


PGA reception 5:30pm

Everyone who volunteered as a PGA can participate in the reception and connect with each other.

PGAレセプション5:30〜

PGAボランティアした人は参加可能で、ここでも繋がることができます。


I share a way of thinking about an exit plan loss insurance, using figurative talk as a restaurant with payment in advance.

私は損金保険の出口戦略についてシェアしました。券売機の食堂の例え話を使って^ ^


MDRT Japan Chapter Evening (JCE) 8:00pm

日本会の懇親会(JCE)です。


MDRT executive committees and ambassadors came there. What a fantastic situation!!

MDRT本部の役員や、国際スピーカーのアンバサダーもきていました。なんてすごい空間!


We are members of Mission School®️

I couldn't get a championship in my company and accomplish a guinees record of anual commission  of whole year without Mission school.


ミッションスクールのメンバーで撮影。

ミッションスクールがなければチャンピオンも会社の年間ACギネスも打ち立てることはできなかったでしょう。


ミッションスクール



Solomon Hicks, an ambassador of MDRT.

Ambassadors go around the world and deliver a motivational speech.

ソロモン=ヒックスです。MDRTアンバサダーの1人。アンバサダーは世界のMDRTで講演をします。


I came to have a clear goal within 5 years.

I want to be an ambassador!

すごく明確な目標を持つことができてきます。

(ぶっちゃけよくわかりませんが)

5年以内にアンバサダーになる!


WOW!!

I was chosen as the best PGA of the day!!

わぁーベストPGAに選出されました。







I didn't expect I deliver a speech in English!

I was really glad.

英語でスピーチできるなんて思いませんでした。

本当に嬉しいです。




And the next day, wednesday, is the last day of the annual meeting. 

In the next, I'll share something I learned in this meeting.

翌日水曜が大会最終日です。

次のブログ記事で学んだことを少しシェアします。