
平成21年12月10日発売 A4変形版116ページ
【主な特集記事】
FRONT PAGE
ライコネンがやって来る ヤァ!ヤァ!ヤァ!
川田輝の本当に知りたいWRCの話
1ポイント差のタイトル争い
SCOOP!
フィエスタS2000のナカミ/DS3WRCはまだか?/スズキスイフトRコンセプト
2009 WRC BEST SHOT
小林直樹/古賀敬介/清木博志/飯島俊行/ジェルマーノ・グリッティ
WRC 2009 SEASON REVIEW 変革期に訪れた戸惑いと熱狂
Interview:SEBASTIEN LOEB
セバスチャン・ローブ、前人未到の6連覇達成
Inside Report from Rally GB
SEBASTIEN LOEB VS MIKKO HIRVONEN 世紀の勝負を決した2ステージ
2009年WRC 10大NEWS
2009年本紙が選ぶ Driver of the Year
プロダクションカーのあり方を変えた1年 Sの猛攻 Nの勝利
PWRC グループNインプレッサ勝利の可能性を探る
Interview:日月丈志(スバルテクニカルインターナショナル株式会社代表取締役)
WRCワークス活動終了から1年- スバルのモータースポーツ活動の行方
ようこそ、わが家へ ペター・ソルベルグの麗らかモナコライフ
インタビュー:エフゲニー・ノビコフ コリン・マクレーに憧れる19歳
コラム:ペター・ソルベルグの NEVER GIVE UP!
RALLY Report WRC第12戦 Great Britain
ローブ驚異の6連覇 ここ一番の強さを見せヒルボネンを圧倒
どうなる2010年のWRC ふたつの大きな心配事
大幅変更予定のポイントシステム 選手権への影響は?
ラリージャパン 1年間のブランクは大丈夫か?
新井敏弘コラム/奴田原文雄インサイドラリーコラム/カツ通信/RALLY REPORT&RESULT
アジア・パシフィックラリー選手権 第7戦チャイナラリー
全日本ラリー選手権 CLOSE UP 奴田原文雄
JN3クラスチャンピオン 村瀬 太 ホンダという選択
エンドレス&BPフォードの2009年
SERVICE PARK/Information/News Pickup
*F1速報2010年1月10日号臨時増刊として発売された本邦唯一のラリー情報号。

【WRC PLUS 2008Vol.08】 平成20年12月13日発売
PLAYBACK 2008 活況の2008年シーズンを振り返る
チャンピオンの休息(セバスチャン・ローブ)
フォードが手にした「財産」と「課題」
SWRTの弱点
スズキの進化
PWRC Review
08年を沸かせた若手ドライバーたち!
ジャーナリストが選ぶ08年のベスト・ワーストイベント
チャンピオンの休息(セバスチャン・ローブ)
フォードが手にした「財産」と「課題」
SWRTの弱点
スズキの進化
PWRC Review
08年を沸かせた若手ドライバーたち!
ジャーナリストが選ぶ08年のベスト・ワーストイベント

【Stobart VK M-Sport Ford Rally Team Ford Focus RS WRC 08】
Engine: Ford 1998cc Pipo built I4 Duratec WRC engine.
Four cylinders, 16 valves. Bore 85mm. Stroke 88mm.
Pi electronic engine management system.
Garrett turbocharger
(with FIA required 34 mm inlet restrictor). Air intercooler. Catalytic converter.
Power: 300 bhp at 6000 rpm.
Torque: 550 Nm at 4000 rpm.
Transmission: Permanent four-wheel drive with M-Sport designed active centre differential.
Pi electronic differential control units. M-Sport /
Ricardo five speed sequential gearbox with electro-hydraulically controlled shift. M-Sport / Sachs multi disc carbon clutch.
Suspension: Front and rear: MacPherson struts (front) and Trailing-Arm (rear)
with Reiger external reservoir dampers, adjustable in bump and rebound.
Fully adjustable fabricated steel links. Front and rear anti-roll bars.
Cast steel uprights. Ceramic wheel bearings.
Brakes: Gravel (front and rear): 300mm Brembo ventilated discs
with Brembo four piston monoblock calipers.
Asphalt (front and rear): 370mm Brembo ventilated discs
with Brembo eight-piston monoblock calipers.
Hydraulic handbrake; Adjustable front / rear bias.
Steering: Power-assisted high-ratio (12:1) rack and pinion.
One and a half turns lock to lock.
Wheels: Gravel: 7in x 15in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres.
Asphalt: 8in x 18in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres.
Bodyshell: Unitary construction. Unique composite side panels.
Welded T45 steel safety roll cage. Aerodynamic rear wing.
Unique front 'bumper' treatment.
Electronics: Full Pi chassis and engine data acquisition for on-event diagnostics
and performance development.
Fuel tank: FIA FT3 tank, 94 litre capacity, located centrally.
Dimensions: Length: 4362mm. Width: 1800mm. Wheelbase: 2640mm. Weight: 1230kg minimum.
Engine: Ford 1998cc Pipo built I4 Duratec WRC engine.
Four cylinders, 16 valves. Bore 85mm. Stroke 88mm.
Pi electronic engine management system.
Garrett turbocharger
(with FIA required 34 mm inlet restrictor). Air intercooler. Catalytic converter.
Power: 300 bhp at 6000 rpm.
Torque: 550 Nm at 4000 rpm.
Transmission: Permanent four-wheel drive with M-Sport designed active centre differential.
Pi electronic differential control units. M-Sport /
Ricardo five speed sequential gearbox with electro-hydraulically controlled shift. M-Sport / Sachs multi disc carbon clutch.
Suspension: Front and rear: MacPherson struts (front) and Trailing-Arm (rear)
with Reiger external reservoir dampers, adjustable in bump and rebound.
Fully adjustable fabricated steel links. Front and rear anti-roll bars.
Cast steel uprights. Ceramic wheel bearings.
Brakes: Gravel (front and rear): 300mm Brembo ventilated discs
with Brembo four piston monoblock calipers.
Asphalt (front and rear): 370mm Brembo ventilated discs
with Brembo eight-piston monoblock calipers.
Hydraulic handbrake; Adjustable front / rear bias.
Steering: Power-assisted high-ratio (12:1) rack and pinion.
One and a half turns lock to lock.
Wheels: Gravel: 7in x 15in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres.
Asphalt: 8in x 18in (magnesium) wheels with BF Goodrich 650mm tyres.
Bodyshell: Unitary construction. Unique composite side panels.
Welded T45 steel safety roll cage. Aerodynamic rear wing.
Unique front 'bumper' treatment.
Electronics: Full Pi chassis and engine data acquisition for on-event diagnostics
and performance development.
Fuel tank: FIA FT3 tank, 94 litre capacity, located centrally.
Dimensions: Length: 4362mm. Width: 1800mm. Wheelbase: 2640mm. Weight: 1230kg minimum.
【FIA World Rally Championship 2007】Ford Focus RS WRC 06
Round 4 Corona Rally Mexico
Round 8 BP Ultimate Acropolis Rally of Greece
Round 10 ADAC Rallye Deutschland

Round 12 RallyRACC Catalunya - Costa Daurada
【FIA World Rally Championship 2008】Ford Focus RS WRC 07
Round 1 Rallye Automobile Monte-Carlo

Round 2 Swedish Rally
Round 4 Rally Argentina
Round 9 Neste Oil Rally Finland
Round 15 Wales Rally GB
【FIA World Rally Championship 2009】Ford Focus RS WRC 08
Round 1 Rally Ireland
Round 3 FxPro Cyprus Rally
Round 7 Acropolis - Rally of Greece
Round 11 RallyRACC Catalunya - Costa Daurada
Round 12 Rally of Great Britain
【FIA World Rally Championship 2010】Ford Focus RS WRC 08
Round 9 ADAC Rallye Deutschland
Round 10 Rally Japan
Round 13 Rally of Great Britain
Round 4 Corona Rally Mexico

Round 8 BP Ultimate Acropolis Rally of Greece

Round 10 ADAC Rallye Deutschland


Round 12 RallyRACC Catalunya - Costa Daurada

【FIA World Rally Championship 2008】Ford Focus RS WRC 07
Round 1 Rallye Automobile Monte-Carlo


Round 2 Swedish Rally

Round 4 Rally Argentina

Round 9 Neste Oil Rally Finland

Round 15 Wales Rally GB

【FIA World Rally Championship 2009】Ford Focus RS WRC 08
Round 1 Rally Ireland

Round 3 FxPro Cyprus Rally

Round 7 Acropolis - Rally of Greece

Round 11 RallyRACC Catalunya - Costa Daurada

Round 12 Rally of Great Britain

【FIA World Rally Championship 2010】Ford Focus RS WRC 08
Round 9 ADAC Rallye Deutschland

Round 10 Rally Japan

Round 13 Rally of Great Britain
