3月19日(Opimus) | 9条ピースウォーク・リポーター・リレー

3月19日(Opimus)

 ウォークを開始してから今日で3日目のレストデーになります。私たちにとって、市内を自由に散策
したり、ずいぶんたまっている日頃の疲れをとったりするためにも大事な機会です。昨晩は、大阪の
カトリック教会に宿泊しました。
皆と朝食を頂いてから、エロック、みちる、みきと一緒に雨がぱらつくなか、コインランドリー、かさ、
靴底、保湿クリーム、レザーを探しに出かけました。ランドリーのすぐそばに、「100円ショップ」(日本版
「ドルショップ」)を見つけました。服を洗濯して、買い物を済ませ、昼食に合流しました。
だいじろうさんの家で日本風のおいしいカレーを頂きました。食後、手作りの美しい箸入れを頂きました。
それから、マッサージをしてもらって、シャワーを浴びてひげをそって昼寝をして、今夜どこかへ出かける?
ためにエネルギーを補充しました。

平和を願って。
オプティマス

(日本語訳:す)

Today is our 3rd Rest Day since the walkig has commenced. Rest days are important opportunity
to explore the city at our own leisure and take advantage of an opportunity to catch up on
much needed rest. We spent the night at the Arch Bishop`s church in Osaka, one of
the largest cities in Japan.
Today`s journey began with a “Peace Walk” breakfast, then Eroc, Miki, Michiru & myself
set out in the drizzle to find a laundrymat, umbrella, sneaker soles, moisturizer and a razor.
The search took us to Japan`s version of the “Dollar Store”, “100\en Shop” & a nearby laundrymat.
Clothes clean, and objects purchased, we returned to the designated spot for lunch
& ate some tasty Japanese curry prepared by Diajiro’s family restaurant.
After the meal, I was gifted with a beautifully handmade “hashi ire” (wrap for chopsticks),
touched by the hands of a masseuse, showered, shaved & napped to have energy for tonights
unkown excursions!

Heiwa,
Optimus (www.FoundationMovement.com)