アメリカ手話の日々~留学生活20週目~ | Happy smile I am deaf♡補聴器を着けてるあけみんの気ままな日記♡

Happy smile I am deaf♡補聴器を着けてるあけみんの気ままな日記♡

『ココロから笑顔で居られる♡I am deaf』
☆補聴器を着けてるあけみんの気ままな日記☆
ありのままに思ったことを綴っております。
華やかに生きるっ!がモットーです♪

Happy smile I am deaf ♡あけみんの気ままな日記へお越しくださってありがとうございます💎✨

Hello everyone!
Today is scorpio new moon.
I'm organizing my feelings by writing wishes,oracle tarots,and letting go of attechment when the new and ful moon  come.
How are you everyone spending time?
I went to new homestay two week ago.
Thanks to my friends,I live stimulation life every day.
みなさん、こんにちわ!
今日は、蠍座の新月ですね。
私は新月、満月になると願い事を書いたり、オラクルタロットしたり、執着を手放したりして自分の気持ちを整理しています。
皆さんはどのようにお過ごしでしょうか?ウインク
私は2週間前に新しいホームステイへ。
おかげさまで、毎日刺激いっぱいの生活を送っています。

This is a big library in vancouver.
There were many shops inside.
This building was on the 9th floor and had lots of book and speace where you can study.
ここは、バンクーバーで大きな図書館。
中にはたくさんの売店がありました。
この建物は、9階あってたくさんの本と自習できるスペースがありました。

I found this picture book and I knowed the picture book.
Do you know the picture book?
This picture book is by Taro Gomi
I love Taro Gomi's picture book.
The picture book tells me a lot!
If you have time,please read the picture book.
知っている絵本を見つけました。
あなたは、その絵本を知っていますか?
それは五味太郎さんの絵本です。
私は五味太郎さんの絵本が好きです。その絵本は私にたくさんのことを教えてくれます。
『Over the ocean』=『うみのむこう』
時間がある時に是非、手に取ってみてね。


I went to Downtown vancouver.
This is chinatown.
It was like I was in china...
バンクーバーのダウンタウンへ行ってきたよー
ここは、チャイナタウン。
まさに、中国にいるみたいだった。

This is Gastown.
I come here to see the steam clock.
It was London style cityscope,and it was beautiful!
The astmosphere of daytime and night was diffrent and it was wonderful.
ここは、ガスタウン。
私は、蒸気時計を見たくてやって来ました!
ロンドン風の街並みで美しかったー
昼間と夜の雰囲気が違って素敵だった!
Daytime's Gastown


Night's Gastown

I bought wine!
Me and host mother is like wine.
Almost drink wine at supper.
ワイン🍷ゲットー!
私とホストマザーは、ワイン好きなの!
ほぼ、夕食の時はワイン飲みますデレデレ

My host mother.
Always smile and so kindness 
I learned a lot ASL from her every day
私のホストマザー♡
いつも笑顔ですごく優しい。
毎日、彼女からアメリカ手話を学んでいます。

Every day I eat fruits.
I love pomegranate.
毎日、果物を食べます。
ザクロ好きー!

Finally sunny.
Vancouver is place where it rains a lot...
That's way,I'm more than happy.
やっと晴れたー!
バンクーバーは、よく雨が降るところなのです。。。
だから、余計に嬉しくなるの!

This is Nikkei museum and culture center.
I came from my friend's recommended.
There were many Japanese langeage inside.
I read Japanese after a long time.Hahaha
ここは、日系の博物館と文化センター。
お友達から薦められてやってきました!
中には、たくさんの日本語がありました。
久しぶりに日本語を読んだなぁー(笑)


This is Japan food shop.
It's near the Nikkei center.
I bought some seasoning.
ここは、日本食品のお店です。日系センターの近くにありますよ!
私はいくつかの調味料を買いました。

I visit vancouver community college.
Of course, I took appintments.
I had great time there.
I communicated with deaf, hard hear and 
cochlera implant students ,teachers and sttaf.(we talk using ASL)
The class there was a great edtution.
That's way,I had emotion so happened goosebump many times...
バンクーバーコミュニティ大学へ訪問しました。
もちろん、ここへ行っても良いですか?という問いわあせをしました。
そこには、とても素晴らしい時間でした。
デフ(難聴、人工内耳)生徒さんと先生、スタッフさんとアメリカ手話を使ってお話をしました。
どのクラスも素晴らしい教育でした!
感動だらけで鳥肌たちました。

Appreciate for always reading my blog.
Have a great week ahead to you.
See you.
いつもblogを読んで下さって感謝しています。
素晴らしい1週間を楽しんでくださいませ!
またね♪