昨日、今日、そして明日 |  My Place

 My Place

 書いて作って育てる日常の備忘録

(過去) 

昨夜ホラー映画を観ました。 

悪夢を見ました。 

夜中過ぎに二度目が覚めました。 

外からキーキーという音が聞こえました。

洗濯ばさみハンガーが風に揺れていました。 

洗濯物が洗濯機に押し込まれていました。 

夜明け前にパトカーのサイレンが聞こえました。 

パソコンの電源を切るのを忘れたので、ずっとYouTubeが流れていました。 

洗濯物を外から取り込みました。 

昨日は土曜日でした。 

 

メキシコの街並み、天使の像 メキシコ,メキシコシティ,天使の写真素材

 

(現在) 

シャワーを浴びています。

歯を磨いています。 

着替えています。 

月曜日の天気予報を読んでいます。 

コーヒーを飲んでいます。 

今日は雨が降っています。 

今日は湿気が多いです。 

息子は隣の部屋で宿題をしています。 

静かな部屋に壁掛け時計の音が響きます。 

今日は日曜日です。

 

コーヒー, カップ, テーブル, 飲む, 飲料, エスプレッソ, お茶, マグ

 

 (未来) 

エアコンの涼しい風で目が覚めるでしょう。 

淹れたてのカフェオレが飲みたくなるでしょう。

朝なのに外は少し暗いでしょう。 

湿気はありますが、暑くはないでしょう。 

電車は混むでしょう。 

歩いていると汗をかくでしょう。 

傘を持っている人がたくさんいるでしょう。 

通りには色鮮やかな傘があふれるでしょう。 

革靴は濡れるとカビが生えるでしょう。 

明日は月曜日です。

 

「傘をさした集団」の写真
 

(Past)
I watched a horror movie last night.
I had a nightmare.
I woke up twice after midnight.
I heard a squeaking sound outside.
Clothespin hangers were spinning in the wind.
Laundry was being pushed into the washing machine.
I heard a police car siren just before dawn.
I forgot to turn off my computer, so it was playing YouTube the whole time.
I brought in the laundry from outside.
Yesterday was Saturday.

(Present)
I am taking a shower.
I am brushing my teeth.
I am getting changed.
I am reading the weather forecast for Monday.
I am drinking coffee.
It is raining today.
It is humid today.
My son is doing his homework in the next room.
The sound of the wall clock echoes through the quiet room.
Today is Sunday.

(Future)
I will wake up to the cool breeze of the air conditioner.
I will want to drink a freshly brewed cafe au lait.
It will be slightly dark outside, even though it is morning.
It will be humid, but not hot.
The trains will be packed.
I will probably sweat as I walk.
I will see many people carrying umbrellas.
The streets will be filled with brightly colored umbrellas.
My leather shoes will get moldy if they get wet.
Tomorrow is Monday.