OMG!!How time flies!!気づけば3月やないかい!! | ミクロミカ MIIKA_MIKURO

ミクロミカ MIIKA_MIKURO

シンガーソングライター『ミクロミカ』のブログ。
アクセサリーブランド『3CROLAND』デザイナーとしても活動中。
音楽・ファッションが大好きな方、みていってください♪

英語と日本語でかいてみた。

How time flies!!
Today is already March.
but here in Toronto was snowing.It was snow storm.
I guess that In Tokyo is no snow today.
I heard Tokyo is 11℃ right now.
Spring is coming!!!!!!

To be honest I don't like snow…

I thought today is warm because March sounds like spring.
That's why I didn't bundle up today.I went out.
and the street car didn't work because of snow.
Actually I din't know that exactly reason.
I heard some announce from TTC, but I couldn't catch it.
I decided to take bus, but I didn't know that Which bus should I take.

and I asked someone who helped me.
I'm happy.
I want to see her again and Also I want to tell her "Thank you so much" again.

Since I came here in Toronto, I feel like a child.
Like when I go to shopping, Restaurant something…
because many times I can't understand that what someone said to me?
It's kind of survival for me.
Every time I'm thinking "What should I do?? What should I go?? "like that.
But just so you know??
Strangers were always helping for me.

I hope that someday I help someone with my English:)


{207353D9-19FF-48CF-9C09-B4E80A359741:01}



気づけばもう3月。だというのにトロントは吹雪でした。。。




もう雪とかやめておくれよう。



今日は3月という響きに心踊らせて薄着で家を出たら、吹雪いてる。
でも部屋に戻る時間はない。



ってなことで仕方なくそのまま家をでたけどストリートカー雪の影響で動いてない。




まじかよよ。
急遽バスに乗ることにしたけど、どれに乗れば良いかわからない。


駅員さんに聞きたかったけど、私と同じような人の人だかり。


まじか。
しょうがない。
通行人に聞き込み開始!

同じ方向に行こうとしている人をみつけ、その人に助けを求める。

私:ねぇ、どうすればいい?

お姉さん:いや、私もどうしたらいいか。振替のバスも私たちの行きたい方向には行かないみたいだし。歩く?多分2時間かかるかど。

私:ひぇー。それは無理です。(薄着だし。)

お姉さん:よし、他の手を考えよう

私:お願いします。(他力本願)



ってなことで、無事つきましたよ。目的地。

ニューヨークにいた時はソフトバンクのアメリカ放題を利用して、追加料金発生せずネット使い放題だったが、カナダではそのサービスがない=外ではWi-Fiが使えるところ意外ネットが使えないという。。。(使おうと思えば使えるが私は月100MGのプランなので使わないようにしている。)


本当海外に来て毎度思うのは、私、赤ちゃんみたい。笑




買い物にしても、レストランにしても、新しい場所に行くにしても、
毎回何言ってるかわからなくて泣きべそかきそうになって誰かに助けてもらう。




早く英語で私が人を助けられるようになりたいと思う今日この頃であった。




【My show info☆ライブ情報】
March.19th 
{FAC8C30E-DEF8-4980-924F-571BA133D6D3:01}

{CBE044C4-73EE-4B34-8248-6C2C17856F22:01}


【New song info☆リリース情報】