Lesson41説明型過去分詞を説明語句に

J: Dr.Stein, how are you today?

 

S: Fine, thank you, Jeannie. What do you have there?

 

J: This is a present for you.

 

S: Wow, it's big. Can I open it?

 

J: Yes, please.

 

S: It's an oil painting...of me! Was this painted by an artist?

 

J: No, I painted it.

 

S: I didn't know you could paint.

 

J: I went to an art studio and learned how.

 

S: Which art studio?

 

J: It is one started by a man named Bob.

 

S: Amazing!

 

Grammar and Vocabulary

◆forのイメージ

This is a present for you.

これはあなたへのプレゼントです。

 

・forのイメージは「向かって」

・プレゼントが向かってくるイメージ

 

◆toのイメージ

I went to an art studio.

私は美術教室にいきました。

 

・toのイメージは「指し示す」

・forと似たイメージだが距離感はない。「ここ」を指す感じ。

 

Target Forms

1.この写真は私の父親によって撮られました。

This photo was taken by my farther.

 

2.その屋根は雪で覆われていました。

The roof was covered with snow.

 

3.私たちは誰にも見られませんでした。

We weren't seen by anyone.

 

 

Grammar in Action

1.私たちは友達に紹介されました。彼は私たちがうまくいくと思ったのです。

We were introduced by friend. He thought we'd get along.

 

2.この絵は手で描かれたのですか?写真のように見えます!

Was this picture drawn by hand? It looks like a photograph!

 

3.私は愛知で生まれたわけではありませんが、そこに長年住んでいました。

I wasn’t born in Aichi, but I lived there for many years.

 

 

soundsのつぶやきルンルン

すっかり勉強のサイクルが狂いました💦朝、もしくは昼の放送をなるべく聞きたいと思っていましたが、色々と事情があり、すっかり午前様に。

しかも、今日の放送は聞き逃してしまいました!そして、聞き逃しの放送を聞くアプリ「らくらじ」で本日放送分を探したところ「ない・・・あんぐり」あれっ・・・そんなはずないよね?何度見てもない。

英会話タイムトライアルの方は出ているし、ほかのロシア語講座とかはあるんだけどな。なんでラジオ英会話だけないの~?

まさか月初は休み??なはずないよね(笑)

ということで、放送のダウンロード版も6月号は持っているので、そちらで聞くことに。

 

…やっぱり大西先生のオープニングの会話だとか、繰り返し練習が入っている放送のほうがいいなぁ。ダウンロード版だと、オープニングとクロージングの会話がなく、繰り返し練習もなく1度読み上げだけなんです。なんだか違う放送を聞いているみたい。

 

明日になったらアップロードされるかな?ニコニコ