Lesson26他動型-基礎

J: Frankie, look at all these old computers.

 

F: Yes, some of them are from the 1950’s.

 

J: Here is one with the world's first computer mouse.

 

F: I wonder why it is called a mouse.

 

J: It kind of looks loke a mouse with a long tail,right?

 

F: Perhaps. I want to take a photo of it.

 

J: You can't take photoes here, Frantie.

 

F: Is that correct? Regardless, my visual sensors can record it.

 

J: Right. You were just acting like a human.

 

F: That is so.

 

Grammar and Vocabulary

◆whを用いたリポート文

I wonder why it is called a mouse.

何故、それがマウスとよばれるのでしょうか。

 

・リポート文。wonder(不思議に思う)の内容をwhy以下の節が説明している。

・whyの後ろは平叙文。

 

◆kind of ~

It kind of looks loke a mouse  eith a long tail,right?

それはちょっと長いしっぽを持つネズミのように見えますよね?

 

・kind of~は「どことなく、少し、ちょっと」と後続を和らげる表現。

・後続の表現のレベルを「ちょっと~」と指定するため、前置きが標準。=「指定ルール」

 

Target Forms

1.私はニュースを毎朝見ます。

I watch the news every morning.

 

2.彼は夕食にピザを作りました。

He made a pizza for dinner.

 

3.彼女が私の席をとりました。

She took my seat.

 

Grammar in Action

1.キースは彼の財布をまたなくしました。それは今月2回目です。

⇒Keith lost his wallet again.That’s the second time this month.

 

2.あなたはネックレスをつけていますね。あなたのパートナーからの贈り物だったの?

You’re wearing a necklace.Was it a gift from your partner?

 

3.「ヒロトの日記」をダウンロードしますね。飛行機に乗っている間、見ることができますよ。

I’ll download Hiroto no NIkki.  We can watch it during our flight.

 

soundsのつぶやきルンルン

いよいよ(とうとう?)基本文型に入りました。他動詞、自動詞…目的語が後ろに続くか、なくても通じるか。スタサプ講師の関先生は動詞に対して「何を??」と突っ込みをいれてみて、その突込みにの答えがなければ自動詞。のような解説をされていた気がします。

全く文法なんて適当であった自分的には、「へぇ~」と思ったものですが、たまに突っ込みが入るのに自動詞だったり?で結局は完ぺきではありません。

 

今日のTarget FormsとGrammar in Actionの英作は割とできました。が、Grammar in Actionの3問目。

飛行機に乗っている間、見ることができますよ⇒We can watch during our flight. としてしまいました。残念!!

何を見ることができるのか…「it」が必要だった!!あんぐり

 

でも、ずいぶん進歩したものだニコニコ 明日以降のスクリプトをチラ見したのですが、なんだか難しくなりそうだなぁ汗