wh疑問文

C: Mr.Emori, are you OK?

 

E: I think I'm a little carsick.

 

C: Here, try this.

 

E: What do you have there?

 

C: It’s medicine for motion sickness. Take it with some water.

 

E: Thank you, Cindy. You're very kind.

 

C: No problem. So, did you complete the survey from? What did you choose as your favorite place on the tour?

 

E: I chose the restaurant where we had lunch. The food was delicious.

 

C: I chose Mitsumine Shrine. I want to see it again.

 

E: I couldn't agree more. Oh, this medicine is great. I feel better already.

 

C: That's good to hear.  

 

Grammar and Vocabulary

◆Are you OK?

あなたは大丈夫ですか?

 

・相手を心配して話しかける一言。

 

◆I chose the restaurant where we had lunch.

私たちがランチを取ったレストランを、私は選びました。

 

・the restaurantで何が起こったのかをwhere以下の節が説明している。

 

Target Forms

 

1.彼女は誰が好きなのですか?

Who does she like?

 

2.あなたはいつ始めることができますか?

When can you start?

 

3.あなたはどこで働いているのですか?

Where do you work?

 

Grammar in Action

 

1.誰と話したのですか? 彼らの名前を憶えていますか?

Who did you speak to?Do you remember their names?

 

2.どこで運動しているのですか? 私は新しいジムを探しています。

Where do you work out? I'm looking for a new gym.

 

3.あなたのシャツには何て書いてあるの?私はその漢字が読めません。

What dose youe shirt say? I can't read the kanji.

 

soundsのつぶやきルンルン

Are you OK?のような文?セリフ? やはり大西先生も仰るように、ストックをたくさん蓄えて口をついて出るように知識と練習が必要なんですね。

私の場合は、まずは知識でしょうか。

気持ちを表現する難しい英作文したような事をドギマギというよりも、簡潔で、より気持ちを表せる短い決まり文句のようなものをたくさん覚えて使えると会話が弾むのでしょうね。

かつて、英会話に通ったころ、文法の正しいフレーズは全くダメなのに、一言二言の表現をたくさん知っていて積極的に上級者の輪に入っていく方がいました。

上達を見届けることはなかったですが、おそらく正しく喋る会話もマスターされたのではと思います。積み重ねが大事ですねニコニコ

【EXETIME(エグゼタイム)】旅行カタログギフト