Lesson4基本文型  自動型

 
E: I can’t believe I've never been here before.
 
C: Same here. I didn't know about Chichibu.This place feels like Nikko.
 
E: You can say that again. There are some really beautiful shrine here.
 
C: I want to go back to Mitsumine Shrine again. 
 
E: Me too. I wanted to write a haiku about it.
 
C: Yikes! Mr.Emori, the tour bus is leaving in three minutes!
 
E: Oh no! Let's go.
 
C: Run faster, or we'll be late!
 
E: Don't worry. They won't leave without us. 
 

 

Target Forms

 

1. その電車は出発しました

  ⇒ The train departed.

 

2. 私は横浜で働いています

  ⇒ I work in Yokohama.

 

3. 私は腕時計を探しました

  ⇒ I looked for my watch.

 

4. 私たちはそのバスを待っています。

  ⇒ We’re waiteing for the bus.  

 

 

Grammar in Action

 

 
1. 水は沸騰しているよ。コンロの火を消しなさい。
  ⇒The water is boiling. Turn off the stove.
 
2. 私は4階に住んでいます。いつでも会いに来てください。
  ⇒I live on the forth floor. Come visit anytime.
 
3. うちの犬を探しています。家出したのです。
  ⇒I’m looking for my dog. He ran away.
 
 

 

soundsのつぶやきルンルン

・結構聞き取れたぞ!と思ってテキストを開いたら・・・いきなり出だしの[I can't believe]で間違えていた(笑)

 ディクテーションでは肯定文でした(Mr.Emoriの発言としては意味不明ガーン) 聞き直したら、確かに「can't」でした。

・「Yikes」初めて見たかもしれません。驚いたときの叫び声なんですねあんぐり

・現在進行形の文で「in theree minutes」は未来の時点(3分後)を表す!3分以内じゃないのか~にっこり

・You can say that again. ⇒そのとおりビックリマーク しりませんでした驚き

 

メモあいづちだとか、よく使う定型文のストックが圧倒的にない。日々増やしていきたいなニコニコ