ハロー!

いよいよゴールデンウィークが目前に迫ってきたなー!

早い人はもうゴールデンウィークな、連休入ってるんだろうけどさ笑

そんな俺は昨日から連休突入してます。

皆さんの予定はもう立てたかな?

それともまだ迷っている方もいるかもしれんね

俺も迷ってるんだけどさ笑

そんな方々に向けて、今回は人混みに負けずに楽しく充実した休みを過ごす方法をご紹介します!

まず、ゴールデンウィークといえば、人が多いイメージがあることない?

イメージ通り多いんだけどさ笑

特に観光地やレジャースポットでは、混雑が避けられないこともしばしば。

去年俺も大阪に行った際、渋滞や人ごみには驚かされました。

おいおい。

ゴールデンウィークこんな混むのかよ。

って感じで長期休暇の渋滞をなめてた俺がいました。

しかし、人混みを避けることができれば、それだけでも休暇をより楽しむことができるよね

さて、ではどうやって人混みを避けるか?

まずは、早めの計画が欠かせません。

去年の経験から学び、今年は事前に行く場所やアクティビティを予約しておくことが大切です。

特に人気のある場所では、予約が取れないことも珍しくありません。

てことは!!

早めに手を打っておくことが肝心です!

そりゃそうだよな!

また、人混みを避けるためには、穴場スポットを探すのも有効だよ!

観光地だけでなく、地元のローカルスポットや自然豊かな場所も魅力的じゃない?

地元の人々の生活に触れながら、新しい発見をすることができるかもしれません。

そして、人が少ない時間帯を狙うのも一つの方法です。

これ俺が一番やる笑

今日も夕方から買い物行き、昼よりはだいぶ少なくて楽だった^ ^

朝早くや夕方から夜にかけて、人出が比較的少ない時間帯を狙ってみてください。

しかし、計画を立てるのが遅くなってしまったという方もいるだろうね。

俺がそうなんだけどさ。

そんな方!!!!!!

大丈夫だ!!

ゴールデンウィークもそうだけどさ、長期休暇の魅力は、体休めるのも大事だけど、予定していたのが突然のプラン変更や思いがけない出会いにあることも多いはず

そこイレギュラーを!!

ポジティブになって臨機応変に楽しむことが大切だよー!

人混みが苦手な方は、自然の中でのんびりと過ごすのも良いと思うよ!

俺も最近広い公園に行ってきたんだけど、まぁ公園であんなに気分がリフレッシュするなんて思ってもいなかったな

歳を重ねてからの公園はまた違った体験が出来るなって思った

そういうのも踏まえて

ピクニックや散歩、自転車での探索など、自然を満喫する方法となたくさんあるよね!

ブログ書きながらピクニック小学生ぶりにしてぇ!!

とか思った俺がいた笑

からの!

何よりも大切なのは、休みを充実させること。

ゴールデンウィークは貴重な休息の機会ですから、ストレスを溜めずに楽しむことが大切だぞー!

友人や家族との時間を大切にしたり、自分の趣味に没頭したり、心身ともにリフレッシュすることができると良いよね!

さあ、ゴールデンウィークを楽しむための準備は整ったかな?

人混みに負けず、楽しく充実した休みを過ごしましょう!


もう楽しんでる人はそのままENJOYー!

てわけで!!

See You Again

こっから下は英会話ブログ!!笑

Don't Let the Crowds Beat You! Tips for Enjoying a Fun and Fulfilling Golden Week"

Hey there!

Golden Week is right around the corner, huh? Some people are already in full Golden Week mode, while others, like me, just started their break yesterday.

So, what's everyone's plan? I bet it's going to be crowded everywhere, right? I remember when I went to Osaka last year, the traffic jam and the crowds were insane!

I mean, seriously, who knew Golden Week could get that crazy?

But hey, if you can avoid the crowds, that's already a win for your vacation enjoyment, right?

Now, how do you actually avoid the crowds?

First things first, you gotta plan ahead. Learned that the hard way from last year. Booking your spots and activities in advance is crucial, especially for popular places. Trust me, you don't want to end up with no reservations at the hottest spots.

And speaking of dodging crowds, finding those hidden gem spots is key! Local hangouts and nature spots can be just as awesome, if not better. Plus, aiming for off-peak hours is another strategy. I'm all about hitting the town when it's not packed, like going shopping in the late afternoon today – way less hassle!

But hey, what if you're like me and you're late to the planning game? Don't worry! Whether it's Golden Week or any long break, unexpected changes and surprises are part of the fun. Embrace the unexpected and roll with it!

For those who aren't fans of crowds, chilling out in nature sounds like a plan, right? I recently went to a big park, and let me tell you, reconnecting with nature was such a mood lifter. It's amazing how a simple park visit can be so refreshing, especially as you get older.

And speaking of which, while writing this blog, I'm getting this sudden urge to have a picnic like back in elementary school days! 

Anyway, the most important thing is to make the most of your break. Golden Week is all about taking a breather, so make sure you enjoy it stress-free. Spend quality time with friends and family, dive into your hobbies, and just recharge, body and soul.

So, are you ready to make the most of Golden Week? Whether you're already having a blast or just gearing up, let's make it an awesome and fulfilling break!

Cheers to enjoying Golden Week to the fullest!