Will you marry me? | Mia's Stories

Will you marry me?

First, I explain to our love story...
まずは私たちの黒歴史から…w


Me and my husband 
same age and classmate 
in our junior high and high school.
中高は同じの私たち。

We know each other 
since we were 11years old 
at our English education school.
11さいのときに
同じ英語の教育プログラムで知り合います。


Our first date was 2006.3.30 
when we were 16years old.
付き合い始めたのは
2006年3月30日

And we decided to 
get married 2015.10.22 
was our one of anniversary 
that when we were dating 
for over half years then we said 
"want to marry in the future."
結婚を決めたのは
2015年10月22日で
この日は付き合って半年の頃に
結婚したいねと言った記念日でもありました。

Since then we are together 9 years..
そして付き合ってすでに9年目の私たち
We lived together 
since almost 18years old 
so just live together almost 7years.
一緒に住み始めたのが18歳くらいで
もう7年は同棲していて…

And I was 25.
私は25歳に。
It was too early getting together 
when we were teenage 
but already it's not early to get married.
10代の時は結婚したくても早すぎたけど
もう今となれば早すぎることもない歳に。

Time flies!!
時が過ぎるのは早い!



I wanted to decide him clearly our future 
because I wanted to get married 
since long days ago.
ずっと前からこの先どうするか
はっきりしてほしかったし、
結婚がしたかった私。
It's my failed that we didn't decide to
our aim and expire to judge live together...
長引いた1番の私の敗因は
同棲の目的とか期限を決めなかったこと!

My husband is really easygoing person 
so I need to manage somethings 
for myself always but I was young,
I didn't have such idea then :(
旦那さんは超絶のんびり屋さんで
だから私はそれを見越して提案して、
お尻叩いていかないといけませんが…
若かった私にはその技アイデアもなく。

Well, I asked him before
"I want to clear our relationship. 
Now we are only select 2. 
Get together forward 
or 
separate to advance each ways" 
前々から彼には
いい加減にハッキリさせたいこと
残された選択肢は
結婚 か さよなら
どっちかだよと伝えていました。

And our year anniversary 
will come 5months later 
when that day is 
"10 years" for us...
そして5ヶ月後には
付き合って10年目が迫っていて…

We tried to decide recent year our future 
even we couldn't ...
これまでもハッキリさせようと
話し合いの日を設けたものの
決められずにきた私たち

I thought 2015.10.22 was last chance 
for me so we got holidays together.
だからこそ10/22。
今日は2人この先どうなるかの
ラストチャンスと思って、、
お仕事お休み希望まで出してお休みを合わせ

Even he didn't any action hall day 
just playing moblie games..
たのにも、関わらず…
彼からはノンアクション。1日携帯でゲーム。

I was so mad then 
I complained too much at night!
案の定私は頭にきて、夜には爆発!

He wanted to sleep early for his job 
but I told him 
"Who can sleep such feeling? 
And Why we got holiday today! 
I'm so disappointed !! I understood!
You don't think our future!"
彼としては次の日の仕事を考えて
もう寝ようかなというような雰囲気でしたが
「誰がこんな状態で寝れると?
なんのために今日休みだしたの!
本当ない!そしてよくわかった、
この先の2人のことは、
考えていないということをね!」怒

Then he looks nervous and said..
すると、とっても困りながら
いつも通り焦り顔…
そして少しだけ真剣な顔をする彼は
"No. I just thought seriously 
since long time ago 
and I will be with you forward ! 
Nothing change by now and just 
together with you peace and quiet.. 
I will want.."
「いや、そういうつもりぢゃないんだけど…
前々から真剣に考えてきたし。
そういうつもりぢゃないし…
この先も一緒にいる気あるし!
特に変えるつもりもないし。
…一緒にずっと入れたらと思ってるし
その、一緒に恙無く、、、恙無くね…」

Then I keeped silently..
そう言われて、
しばらく黙りこんでみる私。

He continued to talk..
"But I don't know your mind"
So I responded it by angry voices
"I don't need to say!"
すると、めずらしく話を続ける彼は
「ま、それでもmiaの気持ちは知らないからさ」
とっても頭にきた私は「言うまでもない!」
と返しw

He looks serious face then 
and we keeped silent for while.
それを聞いた彼は
かなり真面目な顔をして黙り込むから
私も黙りこんでみて

After he said
"Well, so when we will..
...
A year later is best..?"
「で、だ。いつにするか。
だよね?1年後とか?がいいよね?」

I was really surprised because 
he could think next steps and planning then!!
but my response was
"No.it is too long."
それを聞いてビックリ!
先々のことなんて
考えられないタイプなのに!
というところにw
でも私は「そんな先やだ。」

And he said"Half year later?
Oh just our yearly anniversary?
But It's too early,right?"
「え、ぢゃ半年後?
あ、記念日?
え、それは早すぎでしょ?」

"No! Not too early!
If we take more days
our decision will be gone!
I know we are and you know well.
So we couldn't decide still today, right?"
「早すぎることあるか!
ここまでナアナアできたのに
決められなかったの
よくわかってるでしょ?
先延ばしにしていいことない!」

"Oh, yes. It's true.
But it's early and can't believe 
we will get married 5month later!!
Even I'm ok, you want!
It's deal!!"
「まあ、それはある。
でも5ヶ月後?結婚!?
信じらんないなあ…
でもmiaがそれがいいなら
それにしよう!決まりね!」




And then I finally approached marriage !!
こうしてやっと結婚に辿りついたのです。

Even it was start of new life!
が新しい始まりにすぎませんでした。

It's different for my expecting propose!
And I wondered is this propose?lol
もちろん期待してた通りのプロポーズでもなく
その後、これは…プロポーズなのか?
と悩むのでした。笑

Since then I focused to marriage things..
Then didn't know how it will be hard!!
こうしてこの日から
結婚ということに関わり始めるわけですが
この頃はこんな大変だとは思ってませんでした。





It's long write but I can't write everything our story because our history is looooooong!
さて長々書きましたが
付き合いが長いため全ては書ききれません!w

Even I'm happy,you can understand 
our background liltte bit before..
が、少しは私たちが
どういう2人かお分かりいただければ幸いです◡̈

{F296C758-5BBA-4922-9F0B-13EB41021D53}