戦場マップ

四角形のマス


移動コスト1ヘクス

上下左右は

全力移動0,5ポイント(攻撃出来ない)

通常移動1ポイント


斜めは1,5ポイント(全力移動も同じ数学だから迂回が得かも)



イベントマス

隣接マスで戦闘

アイテムを拾う




ユニットステータス

軍事力(命中+ダメージ+ヒットポイント)

装甲値(防御力)

移動力(敏捷力)

アイテム(戦闘直前まではユニットごとにいつでも)



戦闘

軍事力+アイテム効果+サイコロ二個のダイス目(ゾロ目はクリティカルで結果倍)-(マイナス)相手の装甲値=相手の軍事力が減少

(相手ターンの場合クリティカルがファンブル扱い)



基本ユニットステータス

ユニット名:農民兵

軍事力10

装甲値2

移動力2

アイテム 

おにぎり、(一回移動力+0,5ポイント)の消耗品(使い捨て)、一個

竹槍、(距離:隣接又は1)軍事力+1

革の服、装甲値2


英語

Mass of battlefield map quadrangle


One movement cost upper and lower right and left [hekusu]

Usual movement one point of one's best movement 0 and 5 points (It is not possible to attack it). 


The diagonal is 1, and five points (Obtaining because of mathematics it as which one's best movement is the same the detour). 



The combat item is picked up in the event mass adjacent mass. 




Unit status

Military force (hit + damage + hit point) armor value (phylactic power) locomotive faculty (quick power) item (Each unit at any time immediately before the combat). 



Combat

Armor value = other party's of die eyes (..[zoro] eye.. twice ..critical.. ..the result..) ? (minus) other party military force of military force + item effect + two dice decreases (Japanese chestnut Tikal is a fumble treatment in case of the other party turn). 



Basic unit status unit name: Two power items of two value ten farmer soldier military power armors movementsArticles of consumption of rice ball (0 and locomotive faculty +5 points times)(disposable), and one military force + leather bamboo spear 

(Distance: Adjacent or 1), 1 piece clothes and armor value 2