With a Little Help from My Friends


The Beatles/
ザ・ビートルズ 1967






What would you 

THINK if I sang out of tune,


Would you stand up 

and walk out on me.


Lend me your ears 

and I’ll sing you a song,


And I’ll try not to sing out of key.


Oh

I get by with a little help 

from my friends,


I get high with a little help 

from my friends,


Oh I’m gonna try with a little help

from my friends.


僕が音を外したら君はどう思う?


立ち上がって

僕に注意しにきてくれるかい


君の耳の力を借りて僕は歌うよ


キーを外さないように

頑張って歌うよ


友達からのほんの少しの

ヘルプがあれば

なんとかなるもんさ


ほんの少しの

ヘルプがあれば

ハイにもなれるよ


みんながほんの少しずつ

僕を助けてくれるから

頑張れるんだ


What do I do 

when my love is away.


(Does it worry you to be alone)


How do 

I feel by the end of the day


(Are you sad 

because you’re on your own)


No,

I get by with a little help 

from my friends,


Mmm 

I get high with a little help 

from my friends,


Mmm 

I’m gonna to try with a little help

from my friends


恋人がいなくなったらどうしよう

(一人ぼっちなんていやだ)


その日の終わりは

どんな気分でいるんだろう


(
一人ぼっちだと悲しくなるだろ)


でも

友達からのほんの少しの

ヘルプがあれば

なんとかなるもんさ


ほんの少しの

ヘルプがあれば

ハイにもなれるよ


みんながほんの少しずつ

僕を助けてくれるから

頑張れるんだ


Do you need anybody?
I need somebody to love
Could it be anybody?
I want somebody to love


誰か必要かい?
愛する誰かが必要なんだ
誰でもいいのかい?
愛せる誰かが欲しいんだ


Would you 

believe in a love at first sight?


Yes 

I’m certain that it happens 

all the time.


What do you see 

when you turn out the light?


I can’t tell you, 

but I know it’s mine.


Oh 

I get by with a little help 

from my friends,


Mmm 

I get high with a little help 

from my friends,


Oh 

I’m gonna try with a little help 

from my friends


一目惚れを信じるかい?


僕はいつも一目惚れするかもって

心配してるよ


灯りを消したら何が見える?


言葉にはできないけど

僕のものだってわかるんだ


そう

友達からのほんの少しの

ヘルプがあれば

なんとかなるもんさ


ほんの少しの

ヘルプがあれば

ハイにもなれるよ


みんながほんの少しずつ

僕を助けてくれるから

頑張れるんだ


Do you need anybody?
I just need someone to love.
Could it be anybody?
I want somebody to love
Oh…


誰か必要かい?
愛する誰かが必要なんだ
誰でもいいのかい?
愛せる誰かが欲しいんだ


I get by with a little help 

from my friends,


I’m gonna try with a little help 

from my friends


I get high with a little help 

from my friends


Yes 

I get by with a little help 

from my friends,


with a little help from my friends


友達からのほんの少しの

ヘルプがあれば

なんとかなるもんさ


みんながほんの少しずつ

僕を助けてくれるから

頑張れるんだ


友達からのほんの少しの

ヘルプがあれば

ハイにもなれる


そう

ほんの少しの手助けで


ほんの少しのヘルプでね