想い出のオードリーヘップバーン★

ティファニーで朝食を(Breakfast at Tiffany's★andTrailer

Last part of Billy Joel Live in Tokyo.

 Jan 24, 2024

 

 

2024.01.24 Allentown / New York State of Mind - Billy Joel @ Tokyo Dome Japan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Stranger [日本語訳・英詞付き]  

ビリー・ジョエル

 

 

 

Billy Joel - Honesty (with lyrics)

 

 

 

 

Back then, when I was in my twenties, a senior at my workplace gave me a cassette tape that I was told to listen to..

 

私はあの時、あの20代の時、私の勤め先の先輩が私に是非とも聴けと、

渡してくれた一つのカセットテープ..

 

Back then, when I was in my twenties, a senior at my workplace gave me a cassette tape that I was told to listen to.
That's how I discovered Billy Joel.
She gave me the cassette tape. She recorded an LP for me and gave it to me so I could listen to his songs every day. At that time, there was no problem with recording from records! But after that, the recording from records was prohibited because it would have a negative impact on record sales, so recording was prohibited as it is now, due to copyright protection. The old days were good. And I listened to it on my Sony Walkman every day on my way to work. She lent me the LP record she bought along with the cassette. She said to me, Billy's song is just so wonderful, so please listen to it! ! and she handed it to me. Thank you very much to her now! Because that's how she set up my encounter with Billy Joel. .

 

 

私はあの時、あの20代の時、私の勤め先の先輩が私に是非とも聴けと、渡してくれた一つのカセットテープ。
そのことが私がビリージョエルを知ったきっかけだ。
彼女はそのカセットテープを私にくれた。私が毎日彼の曲を聴くことが出来るようにと彼女が私の為にLPレコードを録音して、そして私にくれたのよ。その当時はレコードから録音しても全く問題ない社会だったの!でも、その後音楽業界はレコードが売れなくなるといけないので著作権保護ということで、今の様に録音禁止になったのよ。昔はいい時代だった。そして私は通勤時には毎日ソニーのウォークマンで聴いていた。彼女はそのカセットと一緒に彼女が買ったLPレコードも貸してくれたのよ。

彼女はとにかく素敵すぎる曲だから是非聴いて!!と私に手渡してきたの。

今では彼女に感謝感謝よ!

だって、わたしとビリージョエルの出会いをこのようにしてセッティングしてくれたのだから。。