こんばんわ

千葉は暑い一日でした

It was hot weather in Chiba pref today.

ガクアジサイ”墨田の花火”咲き始めました
夏ですねー
The lacecap hydrangea "Sumida-no-Hanabi" is brooming.It's a really summerlike flower.
明日は雨予報なので 保存用吊り玉ねぎを80個ぐらい干しておくことに
It will rain tomorow so I harvested about 80 onions to dry.
早生のと違ってまんまるで可愛い
The shape of these onions are round and cute.
まだあと80個ぐらいある。。。。
残りは雨上がりに収穫しよう。。。。。。。。
昨日二日酔いで死んでる場合じゃなかった。。。。。。。。
omg!There are about 80 onions left......I should have harveted yesterday.
紫玉ねぎはまだ倒れてないけど 保存もあまりできないので 食べたいときに随時収穫
I harvested red onions when I want to eat it but the leaves isn't not falling yet.
にんにく ホワイト六辺
かなり枯れてきたけど まだ置いといても平気そうかな
来週あたりに収穫しようかな
I think it will be okay I harvest the garlics next week or maybe after rain.
4/24に定植したつるありいんげん
何故か仲良く同じ場所でからまろうとする
The common beans I planted April 24th like to stay same lines together.
引っぺがして一つずつに誘引
I make them to move the each lines.
スイートピーを片して 藍を播きました
スイートピーの種は乾燥させて 来年また播いてみます
 
本日もお読みくださりありがとうございます。
Thank you for reading my blog.Mari
 
   ブログランキング・にほんブログ村へ