こんにちわ

千葉は午後から雨が降ってきました

Hello.It's rain since afternoon in Chiba pref.

こぼれ種で繁殖している紫蘇を間引き収穫しました
久しぶりの紫蘇~♪
I harvested some perilla leaves in my garden.
お豆もまだまだ終わりません
9/24に播いたスイスチャードもまだトウ立ちしないです
I can still harvest broadbeans and greenpeas and also swisschard I seeded last september.
万願寺唐辛子
株を大きくしたいので もう少し背が伸びるまでは摘果します
I thinned out the fruit for now because the chili plant is too small yet.
3年前 庭に地植えしたカラー
今年も無事出てきました☆
こうやって見るとサトイモ科って感じがしますねー
The zantedeschia I pplanted 3 years ago sprouted.These take after taro because both of them are same categoly.
今日は母の日なので レモンの木をあげました
カーネーションはお互いそんなに好きじゃないので 
前から欲しいと言っていたレモンにしました
さーてどこに植え付けようか
I gave my mom the lemon tree because it's mother's day in Japan.She wanted this.
果樹好きな母
面倒見ないからあんまり実がつかないけど 買っては植え 買っては植え
↑は去年植えた金柑
My mom loves fruit trees but she doesn't take care of them much.This is a kumquat tree.
プルーンは珍しく この間剪定してたみたい
実が付いてる
She was training the prune tree a few days ago unusual.
甘いもの好きな母にケーキも♡
美味しそう~♪
母の日になると花屋で働いてた時を思い出します
一年で一番の繁忙期で毎日睡眠不足
母の日当日は休む暇なし
でも小さい子が お母さんの為に一輪カーネーション買ったりするの見ると頑張れたなー
 
本日もお読みくださりありがとうございます
良い母の日を~♪
Thank you for reading my blog.Have a lovely mother's day.Mari
 
   ブログランキング・にほんブログ村へ