こんばんわ

千葉は曇りで風のある一日でした

Good evening.It was cloudiness and s/times windy in chiba pref today.

ボリジの一つ目の花が咲きました
紫の花好きだなぁ
Borages are starting to bloom.I like purple color flowers.
庭にはいろんな場所でヒヤシンスも開花中
写真撮るの下手だな、わたし
Hyasinths are flowering in my garden as well.I am not good at taking photo btw.
 
明日からまた雨続きなので ニンニクの追肥をしました
追肥を何にしようか悩んで
魚粉+木灰+コメリでゴリ押しされてた完熟鶏糞をブレンドして投入
どうなんでしょう
I did add feritilizer into garlic ridges.I always thinking what kind of feritilizer should I add each veggies.I put fish meal,woodash and fowl droppings into the garlic place this time.I will see.
こちらはホワイト六片
無臭ニンニクに比べるとなんかスマートな出で立ちだな
This is different type.They look smarter than the upper one.
 
じゃがいも担当の母が今日種芋を植えてくれました
良かったー
私がやるのかと思ってたから手間が省けた
今年は芽かきもしてくれるのかな
微妙ー
 
本日もお読みくださりありがとうございます。
Thank you for reading my blog.Mari
 

  ブログランキング・にほんブログ村へ