こんにちわ

風があるけど暖かい千葉でした

Hello.It's warm and windy in Chiba pref.

なんか緑積ブロッコリーの種播いたはずなのに
この子だけ本葉の形状が明らかに異なってるんですが
誰だ、君は。
I seeded broccoli but this leaves look different from others.Who are you?
右下の子です
君だけ個性が出てますけど
小松菜?
種が混ざっちゃったのかな 初めての体験です
Can you see the lower right.You can tell the difference.I might had mixed with other seeds?Let see what's going on.
 
今日は千葉県大多喜にある チーズ工房千SENさんにチーズを買いに行きました
なんと営業は月に一度だけ
農林水産大臣賞を獲得したみたいで
チーズ大好きなので めっちゃ食べてみたかった
美味しそう
明日の朝食べよ
そこで農家さんが作った竹のピンセットも買っちゃった
なんか苗を移植するのに良さげ
I went to a cheese shop at Ootaki-cho,Chiba pref, named SEN today.The cheese was given a famous award last year.I am crazy about cheese so I really want to taste it.I will have it tmrw morning.And I found nice bamboo tweezers.It looks good for planting.
早速
こちらギリギリ残っている高菜さん
水に浸しても結局発芽せずでした
竹ピンセットめっちゃ使いやすいやーん
手になじんで優しく移植できました
ポットも可愛いやつにしてみた
2株しかないから大事に育てよう
The Takana didn't sprout except these 2 seedlings.They look no good so I replanted by using the tweezers.Wow very nice,comfortable and soft.I will take care of them because they are only 2............
 
本日もお読みいただきありがとうございます
Thank you for reading my brog.Mari
 
  ブログランキング・にほんブログ村へ