こんにちわ

千葉は真冬の寒さです

It's really cold today like winter season came back again.

去年ポロポロと落ちた金の生る木

さし芽にして ほぼ外に置いておきましたが大きくなってきた

春になったら植え替えしなきゃ

The dollar plants that I propagate from cuttings getting bigger.

寒すぎて息抜きの畑も今日はやめて おうちで仕事してましたが

集中力が切れたので部屋の苗を眺める

2/12に播いた白菜も元気に発芽してます

播種記事はこちらから

too cold to go to my field so I work at home today but I lost concentration.I was watching seedlings in my room now.The chinese cabbages seeded feb 12th sprouted.

 

2/7に播いた高菜は30粒ぐらい播いて現在2本てw

The Takana seeded feb 7th didn't splout most of them.Whe only 2seedlings?

 

悔しいので昨日から芽だし確認してみることにしました

出るかなー

本当は出るんじゃないのかーい?

芽が出るなら来月直播に計画変更

I didn't know why they didn't show up so I change how to seed.I will see the seeds are okay.

 

本日もご覧くださりありがとうございました

Thank you for reading my blog.Mari

 

 

  ブログランキング・にほんブログ村へ