昨年の今日、スウェーデンに来ました🛫🇯🇵。
一年間、スウェーデン🇸🇪に住んでみて、私が感じたことを正直に書きたいと思います😄。中学生の私が感じたことです🤗。
これから海外で暮らす同年代の人の参考になればいいなと思います💐。

まず最初にスウェーデンは、日本人に非常に合う国だと感じます🙌。
スウェーデン人の性格、環境、習慣が日本人に近いと感じました!!
食べ物は少し薄味に感じます。(私だけかも^^;)
でも、美味しいです👌。
学校生活は、日本に比べると、ストレスが少ないです🏫。授業の進みがゆっくりです💻。
宿題がほぼありません。(小学生)
学校の休み時間が、多い。
英語はある程度話せる状態で、外国に来て良かったです😆。
私がもう少し年齢が若ければ、すぐにスウェーデン語を覚えると思います。しかし私の年齢だと世界共通言語の英語を話せたほうがいいです。
これは、第二言語が英語の国についてです。

一年を振り返ると、私は順調にスウェーデンに慣れていってます🤩。
ニ年目ももっといろんなことを学んでいきたいです。

I came to Sweden on this day last year🛫🇯🇵.
After living in Sweden for a year, I would like to write about what I felt🤗.
I hope it will be helpful for people of the same age who will be living abroad in the future😄.

First of all, I feel that Sweden is a country that suits Japanese people very well.
I felt that the character, environment and customs of the Swedish people are similar to those of the Japanese.
The food feels a little bland🤭.
But it's delicious💕.
School life is less stressful than in Japan👏.
The progress of the class is slow.
I have almost no homework. (elementary school student)
There are many break time at school🏫.
I can speak English and I'm glad to be here at my age.
If I were a little younger, I would pick up Swedish very quickly. But at my age, it would be better if I could speak English, the universal language.
This is about a country whose second language is English.

Looking back over the year, I'm adjusting to Sweden well.
I want to learn more things in my second year!!