Alone | 英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English-

Alone

最近見つけたんですけど。

うちの近所にあるアパート。


I found an apartment around my house which has a weird name.


アパート名が「アローン○○」。

○○の所には地名が入ります。

ていうか、アローンって!!! 笑


The apartment's name is Alone **.

** part is a name of the place like Tokyo or Osaka.

Anyway, WTF!?!?


1人暮らしってことを意図したのは十分わかるんですけど、

なんか寂しくない・・・??

切なくなっちゃう。


I mean, I can understand the person, whoever he/she is, used the word "alone" to mean "a single person house", but it sounds so sad, doesn't it???

I would feel so lonely if I lived there....


そういえば、日本のアパートはヘンな名前がついてること多いな~と思ったついでに

カナダはどうだったんだろう??と今さら思ってみてます。

私が住んでたバンクーバーのダウンタウンにあるアパートは、

今住所でググッたら名前ついてた!!!


There're so many apartments which have so weird names in Japan, right?

Then, I wonder if apartments in Canada have any names or not. I'd never thought about that.

At least the apartment I lived in Vancouver has a name!!!

I googled the address and knew it for the first time!!


○○ Lodge と言ったらしい。

全然知らなかったー。 笑

そしてついでに、1908年築だったことと(これ、超クール!!)、

部屋の面積が約30平方メートルだったことも知りました。


The name is ** Lodge.

Well, even though I lived there, I didn't know that at all!!! hahaha

Also, now I know the apartment was built in 1908, which is super cool, and the room I lived in was 321 square feet.