Inn Town | 英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English-

Inn Town

岐阜県にある、中山道の宿場町のひとつ、馬籠宿に行って来ました。


I went to one of the inn towns along Nakasendo called Magome syuku in Gifu.



英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English--Magome syuku


江戸時代の宿場町、とか言っても私は全然よくわかってないんですけど、

とりあえず古い町並みを歩くのだけで楽しかったなー。


I really don't know anything about inn towns in Edo era, but it's fun to walk around the old town.



英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English--Magome syuku


英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English--Magome syuku

日本の古い町並み、って感じですよね!?

こうやって古いお家がまだここにあるってのが、本当にすごいと思うんですよね。

いいよね、こういうの。


It looks really a Japanese old town, doesn't it??

I think it's amazing the old houses are still there.

It's so cool.


で、旅といえば楽しみの1つが食べることですよね。

ってことでおせんべい屋さんを発見。


Well, when you go on a trip, one of the funnest things is eating, right??

I found a senbei shop in the town.



英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English--Senbei Shop

いくつか種類があったんですけど、七味をチョイスしてみました。

ジャーン!


There're several kinds of senbei and I chose "shichimi" one.

Ta-da!



英語な1日-今日学んだ英語&今日の出来事 in Japanese & English--Senbei


あったかくて、ふわっと軽く、超美味しかったー☆


It was warm, kinda light and so good!!!


歴史って、特に日本の歴史なんて全然苦手なんですけど、

こうやって古いものをみたりするのはやっぱり面白いし楽しいですねー。


I wasn't really interested in history, especially Japanese history, but it was very interesting and fun to see something old!!