水菜のためのバンバンジー(棒棒鶏)-Chicken for Mizuna Green | Mumsie Love♬愛犬ミラと美味しいものめぐり

Mumsie Love♬愛犬ミラと美味しいものめぐり

大好きな料理と愛犬ミラのことをつづります。



我が家のガーデンに水菜を植えているのですが、
I grow Mizuna greens in my container garden.


いつもどう使っていいやらわからず伸び放題になっていました。
I don't have many recipes for Mizuna, so always they overgrow and end up not being used.


私が子供の頃は水菜ってあまり売っていなかったようにおもうのですが、
As I remember, I don't think I saw Mizuna at stores when I was growing up.


どうですかね?
Does anyone remember?


こちらに越してくる時に種を持ってきました。
When we moved back to US, I brought a pack of Mizuna seeds.


それがまだ残っているので、毎年飽きずに蒔いています。
I still have those, so every year I plant them.


2週間ほど前に伸びすぎて硬くなってしまったものを全部刈り取りました。
A few weeks ago, they grew too long and seemed too tough, so I cut them back.


もうすでに若い水菜が伸びています。
I left the roots and young ones have come up already.


お店の同僚たちにおすそ分けと思い、
I thought I would share them with co-workers, so brought to work.


ビニール袋にいっぱい持って行きましたよ。
I took a whole bag full of Mizuna.


写真には撮り忘れましたが(腹ペコだったので)
For lunch at work, my co-worker made yummy cold pasta with chicken,


まかないにとっても美味しい水菜とミニトマトの冷製パスタを作ってくれました。
Mizuna and mini tomatoes.I forgot to take a photo of it since I was so hungry.


みんなで水菜はバンバンジーにすればいい!
As we discussed what we can use Mizuna for,


という結論に達し、早速実行。
we came up with バンバンジー(棒棒鶏). See the photo.


今日の夕ご飯となりました。
So that was our dinner.


我が家の野菜には水菜はもちろん、ケールの細切り、
Of course I put our Mizuna, but I also added shredded kale


ベビーチャードも入っています。
and baby chard from our garden.


写真のトマトももちろん我が家のです。
The red tomato in the photo also came from our garden.


とっても甘い「ブランディーワイン」という品種です。
It is called "Brandy Wine". They are very sweet.


ピンクっぽい赤がとってもきれい。
It has a slight pink tone and beautiful.


鶏もも肉はゆでただけ。
I just boiled chicken thighs.


つけダレのレシピ  Sauce


しょう油 大さじ3  Soy sauce 3 Tbsp
お酢 大さじ1  Vinegar 1 Tbsp
砂糖 大さじ1  Sugar 1 Tbsp
生姜みじん切り 小さじ1  Minced ginger  1 tsp
ねぎみじん切り 大さじ3  Minced green onion 3 Tbsp
煉りゴマ 大さじ3  Tahini  3 Tbsp
ごま油 小さじ1  Sesame oil 1 tsp
ラー油 小さじ1  Spicy oil 1tsp


結構いけるお味でしたよ。
Just mix everything and pour over both chicken and greens.
They were tasty.


是非お試しください。
You should try this recipe sometime.


ブログランキングならblogram
Click ⇑ to vote for my blog. Thanks!