プレゼント | 基礎研究者のブログ

基礎研究者のブログ

医学・生物学系の研究者のブログです。2012年9月からアメリカのニューヨークで仕事をしています。近況報告がてら、仕事、育児について書いています。

ボスからライティングの本をプレゼントしてもらいました。これを読んで、ライティングを改善しろよ、というジョークです。Strunk & White の "The Elements of Style" 
 
 
結構有名な本らしいですね。この版のイラストを担当してるのが、ボスの奥さんの友人だそうです。
 
Wikipedia:
The Elements of Style was listed as one of the 100 best and most influential books written in English since 1923 by Time in its 2011 list. Upon its release, Charles Poor, writing for The New York Times, called it "a splendid trophy for all who are interested in reading and writing." American poet Dorothy Parker once proclaimed

If you have any young friends who aspire to become writers, the second-greatest favor you can do them is to present them with copies of The Elements of Style. The first-greatest, of course, is to shoot them now, while they’re happy.
 
論文のリバイスの時、ライティングがもっと良かったら早く進むんだという旨の発言をされたことがありました。ムカッときて何かを言い返したんですよね。忘れちゃったけど。そのときに、ボスがアマゾンで注文したのがこの本なのでした(苦笑)。せっかくだから何か一言書いてとお願いしたら、論文がアクセプトになるまで延期されてしまったのでした。
 
色々あったけど、終わりよければ全て良し。
今できることに集中するのみですね。